חרדי במטוס, מכוסה בשקית ניילון

תמונה שהופצה בפייסבוק בה נראה אדם בעל חזות חרדית יושב במטוס כשהוא מכוסה ביריעות ניילון, עוררה את סקרנותם של הגולשים. אחדים העריכו כי מדובר בתקנות צניעות חדשות, או במנהג משונה של אדם תמהוני. אתמול, פתר יתד נאמן את התעלומה. הסיפור המלא

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

תמונה שהופצה בפייסבוק בה נראה אדם בעל חזות חרדית יושב במטוס כשהוא מכוסה ביריעות ניילון, עוררה את סקרנותם של הגולשים. אחדים העריכו כי מדובר בתקנות צניעות חדשות, או במנהג משונה של אדם תמהוני.

אתמול, נפתרה התעלומה. "יתד נאמן" פרסם את הסיפור וכך באה לקיצה הפרשה שצברה תאוצה ברשת.

תחת הכותרת "סיפור פשוט על יהודים פשוטים", דווח על שני יהודים בני ברקים נסעו לפני כחודש ללונדון שבאנגליה כדי לגייס כספים להחזקת הכולל שבראשותם. ערב שבת הגדול הם הגיעו לטרמינל בלונדון על מנת לשוב ארצה, ואז גילו לתדהמתם שהפסידו את הטיסה.

בלית ברירה עלו השניים על טיסה אחרת, אולם תלאותיהם לא תמו בכך: כשהגיעו ארצה, גילו שהמרחב האוירי נסגר לתנועה בשל טקס הפרידה שנערך לאובמה בנתב"ג.

האברכים נחתו בעיר פפוס שבקפריסין. בליל שבת, הם ערכו קידוש על פת עכו"ם וניזונו מפירות וירקות.

כשביקשו לשוב ארצה במוצאי שבת, התברר להם שהטיסה עוברת מעל בית קברות יהודי בגוש דן. אחד האברכים הוא כהן, ובשל הבעיה ההלכתית הוא הפנה שאלה לגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני-ברק וחתנו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ושאל כיצד לנהוג. "שישיג שקית ניילון גדולה בה ייכנס לפני שהמטוס יחלוף מעל שדה התעופה, ובשעה שיאטום את השקית לגמרי הרי היא כ"צמיד פתיל" ויכלו לטוס לכתחילה", אמר הרב זילברשטיין.

וכך היה.

צילום מסך מהפייסבוק של ישראל כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר