חשיפה

אזהרת המסע לאומן: מאיר פרוש נועד עם ראש המוסד

עשרות אלפים יצאו בשבוע הבא לאוקראינה, לשהות בראש השנה בציון רבי נחמן מברסלב באומן, זאת בצל המתיחות הגוברת באוקראינה • ל"כיכר השבת" נודע כי כחלק מהדאגה לשלומם של הנוסעים ובצל אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור נועד ח"כ מאיר פרוש בחשאיות עם ראש המוסד תמיר פרדו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש ותמיר ברדו (צילום: דודו ועקנין, מרים אלסטר - FLASH90)

אומן ראש השנה: עשרות אלפים מעמך ישראל, יצאו בשבוע הבא לעיירה אומן שבאוקראינה, בכדי להשתטח על קברו של רבי נחמן מברסלב בימי ראש השנה.

חסידי ברסלב שיצאו בשבוע הבא לאומן חוששים הפעם יותר מתמיד, לאחר שבמהלך השנה האחרונה המצב באוקראינה השתנה והפך למסוכן.

הפגנות של מאות אלפי מקומיים גרמו להדחת הנשיא ולבחירות חדשות ואזורים פרו רוסיים ממשיכים להילחם במשטר ומבקשים להיות כפופים לרוסיה.

אך מעל הכל הדאגה הגדולה היא האנטישמיות שעלתה בצורה חדה ומדאיגה, בעיקר באירופה, במיוחד לאחר מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, כאשר נרשמים יותר ויותר תקיפות של יהודים על רקע מוצאם.

רק שלשום (שני) הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לאירופה, הכוללת גם את אוקראינה ואומן, שמדברת על חשש של רצח וחטיפת יהודים וישראלים.

במטה אמרו כי "אזהרות המסע מבוססות על מידע מוצק ומהימן המשקף איום ממשי, בהסתמך על תמונת המודיעין".

ל"כיכר השבת" נודע כי כחלק מהדאגה והרצון לשמור על ביטחונם של עשרות אלפי הישראלים שיגיעו לאומן, בשבוע שעבר הגיע יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' ח"כ מאיר פרוש לפגישה חשאית וסודית עם ראש המוסד תמיר פרדו בכדי לדון בנושא.

תוכן הפגישה ומסקנותיה נשמרו בסוד, אך ניתן להעריך כי שני הצדדים הסכימו על כך שיש לעשות הכל כדי לשמור על ביטחון המתפללים.

גורמים בברסלב אומרים כי נכון להיום אין אזהרה מיוחדת על אומן. גורם בברסלב אומר ל"כיכר השבת" כי הבעיה הגדולה היא לנוסעים שנוחתים באודסה, לדבריו, המהומות קרובות לשם יותר.

"ההמלצה היא לנחות בקייב", הוא אומר, "שם הרבה יותר בטוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר