רבי גרשון אדלשטיין: טיולים בבין הזמנים? 'חמור מאוד'

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין קרא בשיחתו האחרונה לתלמידי ישיבות להמשיך וללמוד גם בימי 'בין הזמנים': "טיולים בבין הזמנים זהו דבר חמור מאד", במקביל, ביקר ראש הישיבה את תלמידי הישיבות המתבטלים וגורמים לחילול השם: "הסיבה האמיתית שבני תורה פטורים מלעסוק בשמירה, זהו מפני שהם עוסקים בתורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין, נגד טיולים בבין הזמנים (צילום: שוקי לרר)

ביום שלישי הקרוב - ר"ח ניסן, ייצאו רבבות בחורי הישיבות לחופשת בין הזמנים של תקופת חג הפסח שתימשך כחודש ימים עד לתחילת זמן קיץ.

מידי שנה מעוררים ראשי הישיבות והמשגיחים אודות הדברים הטעונים חיזוק בעיקר באותם ימים המכונים "יומא דפגרא".

בשבוע שעבר נשא ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין שיחת חיזוק בפני בחורי הישיבה לקראת בין הזמנים הקרוב ועורר את הציבור בענייני השעה ובנושאים העומדים על הפרק.

ראש הישיבה פתח את דברי המוסר והדגיש את חשיבות מלחמת היצר ועל כך שהתענוג הרוחני הגדול ביותר הינו עסק התורה.

ראש הישיבה אמר לבחורים כי חשוב שלא לבטל את הזמן ולנצלו ללימוד תורה במסגרות לימוד קבועות ואז הוסיף את הדברים הנוקבים הבאים "ובפרט בזמנינו בארץ הקודש שאנחנו נמצאים בסכנה גדולה, כל השונאים מסביב עומדים עלינו לכלותינו... וכל קיומינו כאן אינו מובן בדרך הטבע, רק בנס ובהשגחה מן השמים. וכדי שההשגחה תימשך צריכים זכויות, והזכות הגדולה ביותר היא זכות התורה, אם כן כל אחד שיושב ועוסק בתורה, תורתו היא שמגינה על יושבי הארץ, ומי שיכול לעסוק בתורה יותר ואינו עוסק, זהו רפיון וחטא, והוא גורם בכך סכנה יותר גדולה, ומגדיל את הסכנה".

עוד אמר הרב אדלשטיין: "הסיבה האמיתית שבני תורה פטורים מלעסוק בשמירה, זהו מפני שהם עוסקים בתורה שזוהי ההגנה הגדולה ביותר, ואם אחרים שרחוקים מתורה, רואים בני תורה שמתבטלים ואינם עוסקים בתורה, זהו חילול השם ממש, ועלינו להתחזק בדבקות בתורה".

לאחר מכן, שוחח הרב אדלשטין באריכות על הסכנות שבטיולים בימי בין הזמנים ואמר: "יש מנהג טוב של ישיבות בין הזמנים שיושבים ולומדים כמה שעות בכל יום, אבל זהו רק חלק מהיום ולא כל היום, ויש כאלה שמורים היתר וחושבים כי מספיק שלמדו את השעות הקבועות של ישיבת בין הזמנים, וכאילו אחר כך פטורים מתלמוד תורה".

"אם יש צורך לעזור בבית בצרכי הפסח, זוהי מצוה לעשות חסד עם המשפחה, אבל סתם בטלה שלא לצורך זהו נגד ההלכה, ואם יוצאים לטיולים בבין הזמנים זהו דבר חמור מאד, וכבר היו הרבה אסונות בבין הזמנים רחמנא לצלן". אמר הרב אדלשטין בשיחתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר