טרור בבית שמש: קצין צה"ל במדים הותקף באלימות

אנשי הקבוצה הקיצונית שהוקעה מהציבור החרדי שוב תקפו באלימות חייל במדים שבא להתפלל בבית הכנסת שערי רמ"א בעיר • תושבת העיר: "להכניס אותם לכלא" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

טרור בבית שמש: אחרי ימים קשים בהם נלחם ברצועת עזה, קצין צה"ל מנתיבות שקיבל חופשה קצרה, הגיע אתמול (שני) לבקר את בני משפחתו הנמצאים אצל הוריו בבית שמש. הביקור שאמור היה להיות מרגש ולקבל עידוד רגע לפני שהוא שב להילחם - הפך לסיוט עבורו.

בהגיעו להתפלל תפילת ערבית בבית-הכנסת 'שערי רמ"א' ברחוב הלל בעיר, הותקף על-ידי שלושה אנשים מהכת הקיצונית שהוקעה מהציבור החרדי ורכבו ניזוק. לאחר כמה דקות הוא חולץ ושב לביתו כשהוא ללא פגע.

ירמי קלפהולץ, תושב בית שמש ומתנדב בצוות הצלה, סיפר ל"כיכר השבת" על שאירע: "בערב הוא החליט ללכת עם אחיו וילדיו להתפלל תפילת ערבית בשטיבלאך 'שערי רמ"א' של הקיצוניים החרדים והוא לא היה מודע לזה. כשהוא התפלל, כמה קיצוניים ניפצו לו את שמשות רכבו".

"כשהוא יצא החוצה מבית-הכנסת, שלושה קיצוניים תקפו אותו מילולית", מתאר התושב. "בשלב הזה הוא ניסה לברוח עם ילדיו, תוך כדי שהוא מתקשר למשטרה. כשבאתי לשם הוא כבר היה בניידת והשוטר ביקש ממני לחלץ את החייל ומשפחתו למקום מבטחים".

התושב מספר את עדותו של החייל על שאירע: "הוא סיפר לי שהוא הגיע לשם בכדי להתפלל ערבית והוא לא ידע שהמקום הזה מסוכן ואסור להגיע לשם עם מדים. הוא הבין שהם כמה קיצוניים בודדים".

לדבריו, התושבים כולם מגנים את התקיפה: "אנחנו נגד תקיפת חיילים. זה אסור. היו שם תושבים שביקשו לתרום לו את הנזק הכלכלי לרכב ולתמוך בו. אנחנו מגנים את זה. אנחנו תומכים בעשייה למען הציבור בפרט בעת מלחמה. רוב התושבים מאוד כעוסים על מה שקרה".

מירי שלם, תושבת העיר, גינתה את מקרה התקיפה: "בבוקר עצוב שכזה, להתעורר לידיעות העצובות מבית שמש, שבה חיילים הותקפו אתמול בערב בבואם להתפלל בבית כנסת חרדי קיצוני. מדינה בתוך מדינה. כת שמדמה עצמה לדת".

"לא טיפלו בהם כשהם שרפו דגלים, לא טיפלו בהם כשהם משליכים עגלות אשפה ואבנים כשמשהו לא מוצא חן בעיניהם. ולכן הם ממשיכים. אני קוראת למשטרה ולרשויות החוק, לעצור את הטרוריסטים האלה ולשים אותם מאחורי סורג ובריח להרבה שנים". הוסיפה התושבת.

מהמשטרה נמסר כי זהות שניים מהתוקפים ידועה להם וכי הם ייעצרו בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר