10 חוקים לזוגיות בריאה שאסור לכם לפספס

רוצים שבן/בת הזוג יכבדו אתכם? לעולם אל תשמשו במילים פוגעניות. דואגים לתקינות חיי הנישואין של ילדיכם בעתיד? תנו להם דוגמה אישית היום • מדריך לזוגיות בריאה (משפחה)

חגית אמאייב | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

1. אם ברצוננו שיכבדו אותנו רצוי ונכון שנכבד את האחר. לעולם אל תשפילו האחד את השני ע"י אמירת מילים פוגעניות! בכדי ללמוד לשמור על פינו נתרום לקופת צדקה שקל אחד על כל מילה לא מחמיאה שיוצאת לנו מהפה. הכלל הוא שמה שפוגע בכיס עובד הכי מהר.

2. חשוב שנדע שילדינו בוחנים את צורת הביטוי וההתנהגות שלנו ולוקחים ממנה מודל לחיקוי. על כן במקום להשפיל איש את רעהו רצוי ונכון להחמיא על כל דבר טוב שעושים למעננו. כך נלמד גם את עצמנו וגם את ילדינו תקשורת ראויה ומעצימה.

2. ביטויי כעס הינם אשליה של כח הבאים בעקבות תחושת פגיעות וחולשה. אם ראינו את האדם שמולנו כועס חשוב שנבין שהוא כעת חש פגיע וחלש ועל כן, כחיה פצועה, יש להתרחק בכדי לתת לו להירגע ובשום פנים ואופן לא להיכנס איתו לעימות שיגרור עצבים, מתח ו"שיח של חרשים".

3. כאשר אנו מנסים להקטין את האחר אנו בעצם מקטינים במאוד מאוד את עצמנו, שכן מה זה בעצם אומר עליי שאני נשוי לאדם "גרוע" שכזה? עדיף להעצים את בן הזוג בכדי שהערך העצמי שלנו עצמנו יעלה...

4.בואו לא ננסה לשנות בלי סוף את האחר! זה פשוט לא עבד, לא עובד ואף פעם לא יעבוד. הדבר היחיד שנמצא בידיים שלנו זה עבודת המידות שלנו על עצמנו. זה שאין לי כח לעשות על עצמי את העבודה לא אומר שהשני אמור לעשות אותה בשבילי....

5. חשוב שנפסיק עם הצעקות/פרצופים/ברוגז! ככה לא מנהלים בית. אם סף העלבון והכעס עולה ננשום נשימות עמוקות ונספור לפחות עד עשרים. רק אחרי שנשיג מעט שליטה עצמית נוכל להתחיל להתחבר לאדם שחי איתנו.

6. אין פתרונות פלא בזוגיות! כמו בכל תחום אחר בחיים, מה שמשקיעים בו ומטפחים אותו מצליח ומה שלא, לא. בכדי להשיג זוגיות בריאה המחזיקה לאורך זמן יש להשקיע בזמן איכות משותף, מציאת תחומי עניין משותפים, כן, גם אחרי עשרים שנות נישואים. ולקבוע זמן בו יושבים לשוחח גם על הדברים המשמחים שחווינו במהלך היום והשבוע ולא רק על הקשיים. נסו להיזכר ולשוחח על ימי הפגישות שלפני החתונה ועל הדברים שחיברו ביניכם בתחילת דרככם המשותפת.

7. האדם שעומד מולנו הוא האדם אותו בחר הקב"ה בעבורנו בכדי להביאנו לכדי תיקון. הקב"ה אף פעם לא מתבלבל ולכן אין סבירות ש"התבלבלנו" בבחירת בן הזוג. עלינו לדעת שכל מה שאנו שומעים מגיע כי אלו הדברים שאנו אמורים לשמוע בבחינת "השם אמר לו קלל". על כן, במקום לריב עם השליח, כדאי שננסה לברר מה הוא המסר שבעל הבית יתברך שמו מנסה להעביר לנו.

8. במקום שנחפש אשמים, עלינו לעשות כל מה שביכולתנו בכדי לטפל בבעיות שלנו. מה שבטוח זה שכל דבר שמזניחים סופו להיחרב. מומלץ להיעזר בכלי עזר דוגמת הערכה הזוגית או המשפחתית שפיתחתי למטרה זו, או לגשת לאיש מקצוע מתאים באזור המגורים שלנו בכדי לקבל הדרכה הכיצד להוציא את עגלת הנישואין הטובעת מהביצה הטובענית.

9. אל נחפש חיים קלים! אהבה היא תוצר של הקרבה. ככל שנקריב יותר אחד למען השני כך החיבור יהיה חזק יותר והתקשורת תיהיה מפרה יותר.

10. אל נזניח את הפן הרוחני! "איש ואישה זכו שכינה ביניהם"... בל נשכח שכמו בכל דבר, עלינו להתפלל בכל יום מחדש שהקב"ה יחיה ויקיים את ביתנו על הצד הטוב ביותר. כמו שאנו אוכלים כל יום, ואף מספר פעמים ביום, כך עלינו להתפלל על חיי הנישואין והמשפחה שלנו בכל עת מצוא.

בהצלחה!

חגית אמאייב, חברת פאנל בתוכנית 'אשת חיל' בערוץ 10, מפתחת "בשניים ויותר" השיטה לייעוץ ביתי. כתבו לי למייל bshnaeem@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר