יוסי ביילין בעבר: "נישואי תערובת הם דבר רע"

לא רק גופשטיין ובן ארי, אפילו איש השמאל יוסי ביילין הביע את דעתו כנגד נישואי תערובת, אך הטיל את האשמה על הממסד הרבני וגישתו כלפי בן לאב יהודי. ומה דעת גרמן? (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יוסי ביילין (צילום: פלאש 90)

בעוד בישראל סוערות הרוחות על רקע חתונת ההתבוללות של מחמוד ומורל, כשמימין מוחים פעילים רבים כנגד החתונה ומאידך גורמים בכירים דוגמת נשיא המדינה ושרת הבריאות שולחים את ברכתם לזוג, מעניין לקרוא את דבריו בקשר לנושא ההתבוללות של איש השמאל יוסי ביילין, שאף שימש בעבר כראש תנועת מר"צ.

בראיון שהעניק בשנת 2012 לצביקה קליין ב"יומן" של מקור ראשון אמר ביילין כי "נישואי תערובת הם דבר רע". וטען כי "הנזק יכול היה להצטמצם אילו הממסד הדתי, ובייחוד האורתודוקסי, לא היה מוציא מהכלל את אלה שרוצים להצטרף אלינו, או את אלה שהם ילדים לאב יהודי ולאם לא-יהודייה".

"אני לא יכול להגיד ליהודי שאני לא מכיר 'אל תתחתן עם לא-יהודייה', הרי אנחנו בעולם מודרני - אבל אני יכול ליצור לו תנאים של זמינות" אמר אז ביילין. וכשנשאל מה היה עושה אם בנו היה נישא ללא-יהודיה ענה: "הייתי מרגיש נורא. אבל האם הייתי יכול להגיד לילדים שלי אל תעשו את זה? לא. הם גם בטח לא היו מקשיבים לי".

מחמוד, הצעיר הערבי שנישא לצעירה יהודיה ועורר את הסערה (צילום: פלאש 90)

ביילין הוסיף ואמר כי "אם הייתי בסיטואציה כזו, ולא הייתי, הייתי עומד על כך שתהיה להם זמינות אחרת. זו הגדוּלה של מדינת ישראל. כמעט כולם פה יהודים".

בניגוד לדברי ביילין בעבר, שרת הבריאות הישראלית יעל גרמן, בחרה היום לחזק את המתבוללים, ובמכתב תמיכה ששלחה להם היא הביעה תקווה כי "חתונתכם תהיה צעד נוסף בהפיכת החברה הישראלית לחברה סובלנית ופלורליסטית יותר", כלשונה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשמע זהיר יותר מגרמן, וכתב הצהריים בעמוד הפייסבוק שלו כי "תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו. לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של מחמוד ומורל - אך כולם חייבים בכבודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר