יוסף פריצקי: "'סעודת הטריפות' של נתניהו - התרסה"

השר לשעבר יוסף פריצקי, חילוני מוצהר, תוקף את רה"מ בנימין נתניהו על כך שאכל יחד עם שלדון אדלסון במסעדת טריפות בארה"ב: "אף אחד בממשלה לא מתנהג כמו יהודי" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר לשעבר יוסף פריצקי (צילום: פלאש 90)

"פרשיית הטריפות": הסערה סביב סעודת הטריפה במסעדת היוקרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש לארוחה משותפת עם ידידו, המיליארדר שלדון אדלסון, נמשכת, ומתברר כי אפילו אישים חילוניים מוצהרים, בהם שרים לשעבר ממפלגות אנטי דתיות יוצאים חוצץ כנגד התנהגותו של נתניהו, שאינו מתחשב ברגשות הציבור הדתי.

אחד מהם הוא השר לשעבר יוסף פריצקי, חילוני מוצהר הידוע במחלוקות הקשות שלו עם העולם הדתי והחרדי, אמר הערב (שלישי) לרדיו 'קול חי' כי הדבר איננו מקובל.

לדבריו ,"ראש ממשלה הוא דמות ממלכתית. הוא לא שר או חבר כנסת. דמות ממלכתית צריכה לקיים, ולו בפרהסיה, עקרונות מקובלים. למשל, להקפיד לאכול אוכל כשר ולא לנסוע בשבת. באופן פרטי הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה אבל בפומבי צריך להתנהג אחרת".

פריצקי הוסיף ואמר כי "בכלל יש לו (לנתניהו י.כ.) פרהסיה של נהנתן ומבזבז כספים וזה חבל. מה שחשוב ביהדות זה האתיקה והמוסר וכיום אף אחד בממשלה לא מתנהג כפי שיהודי צריך להתנהג. אין פה כבר דרך ארץ".

לדבריו, "מי שנמצא בתפקיד ציבורי צריך להיות צנוע ולנהוג כפי המקובל. לא לנהוג בהתרסה, אלא בכבוד הדדי".

"דרך אגב", הוסיף פריצקי בציניות, "מישהו אמר לי שהוא הלך לשם בשביל אוכל אירופי ולא אוכל מזרח תיכוני".

כפי שפורסם הבוקר בניו יורק טיימס, נתניהו ואדלסון סעדו יחד ב"Fresco by Scotto" כאשר נתניהו אף הזמין לאכול צלעות עגל.

המסעדה המדוברת, כך עלה מבדיקת "כיכר השבת", מציעה בתפריט שלה בין היתר: שוק וירך חזיר, ממולח ומיובש, מבוש עם גבינה מוצרלה ופרמזן ברוטב מתוק מתובל המוגש עם פסטרמת חזיר; קציצות ברווז ממולאות בגבינה קשה, גבינה איטלקית וגבינת שמנת המוגשות עם פטריות ובשר עגל ברוטב יין ודובדבן; סרטן קר עם לימון, שעועית לבנה ורצועות חזיר קריספי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר