סערת הסליחות • בלעדי

יחיאל נהרי מדבר: "מנסים לעצור את הקריירה שלי"

לאחר הפרסום נגדו ב"יום ליום" בעקבות הופעה מעורבת בה השתתף, החזן יחיאל נהרי טוען בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" כי המאבק כנגדו הוא ניסיון לחסל לו את הקריירה • על המופע עצמו אמר: "אני לא הבעיה אלא ראש העיר י-ם ניר ברקת" • "לחכם שלום כהן אין מילה שלילית עליי" • "הגר"ע אמר לי: מקנאים בך" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יחיאל נהרי והגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

מי מנסה לעצור את הקריירה של נהרי? הפייטן יחיאל נהרי, המוכר בציבור הספרדי זה עשרות שנים, ונחשב למקורב לביתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל וכגדול החזנים המזרחיים, נמצא בימים אלו בעין הסערה, לאחר שאמש (ראשון) הופיע בתאטרון ירושלים במופע סליחות מעורב. בעיתון "יום ליום" פורסם בסוף השבוע כי "האירוע האמור להתקיים ביום ראשון הקרוב בתיאטרון ירושלים, אין רוח חכמים נוחה הימנו עקב בעיות צניעות, ואסור ליראים לדבר ה' להשתתף בו".

אלא שנראה כי המלחמה הפכה אישית כנגד נהרי. ולטענת החזן עצמו, יש המנסים לחסל אותו מקצועית והגר"ש כהן כלל לא יצא נגדו. הוא מציין, כי רק לאחרונה התקיימה הופעה - מעורבת גם היא ובה השתתפו שני פייטנים חרדים, נגדה לא יצאו הרבנים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר נהרי: "נולדתי ככה וככה אני רוצה למות, להמשיך לשיר ולשמח לב אלוקים ואדם, אין לי שום מטרה אחרת, הרב שלום כהן אוהב אותי ואני אוהב אותו".

מה באמת קרה עם המכתב של הגר"ש כהן?

"הסיפור הוא שמישהו שיש לו אינטרס לעצור לי את הקריירה - יהודי שמקורב לרב שלום כהן ומייצג את ציון יחזקאל. הוא מונע מאינטרס אישי והוא דחף את הגר"ש כהן לצאת נגדי" טוען נהרי.

"הרב שלום כהן פגש אותי לפני כמה ימים, דיבר אתי, תפס אותי בצד. הרב אמר לי שהוא אוהב אותי ומכיר אותי, הוא רק שאל אותי מה יהיה, ועניתי לו את האמת שאני לא הבעיה אלא ראש העיר ניר ברקת שמתנה את התקציב בזה שלא תהיה הפרדה מלאה. אם יפנו היום לרב שלום יראו שאין לו שום מילה שלילית נגדי" מוסיף נהרי.

לפני מספר שנים התרחש אירוע דומה, הדבר הגיע לידיעתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, נהרי מספר כי: "ישבתי עם הרב עובדיה יוסף, דיברנו, הוא אהב אותי בלב ובנפש ואמר לי שמקנאים בי, עברתי כבר את כל הדברים האלה, בסוף הפכתי לבן בית שלו".

נהרי לצד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (צילום: יח"צ)

על עצם הופעת סליחות מול קהל מעורב אומר נהרי: "הרב יצחק דוד גרוסמן ראה בזה בעיה? הוא נכנס לכל מקום ונגע בכל האנשים ודיבר אותם ומשך אותם, וכך אני עושה".

הרב שלום כהן אמר לך להפסיק להופיע בפני קהל מעורב?

"הרב לא אמר לי, ואפילו לא באות אחת. אתמול היית רואה שישבו אנשים, קומץ בחורי ישיבה רקדו ליד הבמה, אף אשה לא קמה, ואם היה קורה דבר כזה מיד הייתי מתריע. אני רוצה לקרב אנשים, זו המטרה שלי, ואם אדם אחד ייצא בסוף הערב עם הרהור של תשובה דיינו, זכיתי".

הרב אברהם ועקנין, מי שהיה ממקימי תחנות הרדיו החרדיות ומחבריו הטובים של נהרי אומר ל"כיכר השבת": "אני רוצה להגיד על יחיאל נהרי שלפני שהוא זמר הוא בן - אדם, הוא רודף חסד ויש לו הרבה רגש".

"כל המלחמה הזו נובעת מקנאה שמלווה את אותם אנשים כבר שנים רבות, אין אומן אוהב את בעל אומנות, זה מה קורה כאן, יחיאל מתעלה מעל עמו בקטע הזה והוא ממשיך הלאה".

יצויין, כי דבריו של נהרי זוכים לגיבוי בהזמנתו לכנסים מרכזיים של תנועת ש"ס בחודש אלול הנוכחי. ל"כיכר השבת" אף נודע כי נהרי הוזמן גם לאירוע המרכזי שמקיימת ש"ס לזכר מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצ"ל באצטדיון הארנה בירושלים, אך לא ברור אם הדבר ייצא לבסוף אל הפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר