חצי שנה לבחירות המקומיות

יצחק עידן: "לא שכרתי יח"צנים, המאבק נגדי אינטרסנטי"

חצי שנה לפני הבחירות המקומיות, צוות כיכר השבת יוצא לפגוש את ראשי הערים בשטח. בפרק הראשון: ראש עיריית אלעד יצחק עידן שמשיב לטענות נגדו ואומר: "לא שכרתי יח"צנים ודוברים, לכן הציבור הרחב לא יודע מספיק על פעילותי" • וגם: איזה עיתון הוא קורא? ומהם תחביביו? • צפו (מיוחד, מקומי)

(צילום ועריכה: שמואל קמינקר)

ארבע וחצי שנים בתפקיד, וראש עיריית אלעד יצחק עידן מגיעים לישורת האחרונה, לאותה חצי השנה הקשה מכולם. חצי שנה בה תיפול ההכרעה מי ינהיג את העיר בקדנציה הבאה וגם: כיצד תיזכר הכהונה שלו?.

זה לא סוד שבימים האחרונים, לפחות בכלי התקשורת נדמה כי הכאוס שולט בכל פינה בעיר הצעירה. הכותרות מדברות על הקריסה הגדולה ועל אבדן השליטה בעיר.

במסגרת פרויקט מיוחד של 'כיכר השבת' לקראת הבחירות המקומיות, נחשף ראש עיריית אלעד יצחק עידן לעיני מצלמות 'כיכר השבת', ועונה לטענות הנשמעות נגדו מקרב תושבים בעיר.

"אני בשונה מכולם לא שכרתי יח"צנים ודוברים" מסביר יצחק עידן בפתח הראיון, "לכן הציבור הרחב לא יודע מספיק על פעילותי. אם נבדוק לאחור את הקדנציה הרי שניתן לומר שמדובר בהצלחה גדולה", הוא מדגיש כשהוא מפרט את התקציבים גדולים שהביא לעיר, התחלות הבנייה, שגשוג במוסדות החינוך, תלמודי התורה ובתי הספר לבנות.

"פעלנו רבות למען הציבור", יצחק עידן, ראש עיריית אלעד

"פעלנו רבות בכל התחומים, למען הציבור, ואני בטוח שהאזרח הקטן יודע זאת ומרגיש זאת. זה שכל מיני עסקנים מחפשים להשמיץ ולהקניט בגלל סיבות פוליטיות - זה כבר עניין אחר" אומר ראש עיריית אלעד, "אבל לעצם העובדות: העיר פרחה ושגשגה בתקופת כהונתי".

יצחק עידן חושף: מרכז לסחר ביהלומים יוקם בעיר

עידן מספר כי במהלך הקדנציה, הוא דאג גם לתעסוקה לתושבי העיר וכן מספר על יוזמה חדשה שקורמת עור וגידים בעיצומם של ימים אלו. לדבריו, לפני כשנה הוא הגיע לביתו של מרן הגר״ח קנייבסקי בבני ברק, ותינה בפניו את העובדה כי מדובר בעיר של אברכים שאין בה מספיק הכנסות מארנונה וחסר בה מקומות תעסוקה.

"מרן הגר״ח חשב כמה דקות ובירך אותי בברכת ברכה והצלחה" מספר עידן. "לאחר מספר חודשים פנה אליי נכדו ר' אריה קנייבסקי ואמר לי שסביו ביקש למסור לי שכדאי שאפגוש את מר בובי טראון מראשי התאחדות היהלומנים. ואכן נקבעה פגישה במהלכה סיפר מר טראון כי בתכניתו להקים מרכז ענק לסחר ביהלומים וכי הוא מחפש עיר שתקלוט את אותו מרכז".

"התושבים יתבגרו עם השנים", יצחק עידן, ראש עיריית אלעד

"מיד בירכתי על ההצעה וקיבלתי אותה. הודעתי לו שנעשה הכל על מנת לבנות בתוך מספר שנים את מרכז היהלומים באלעד" מספר עידן. המרכז המדובר, ייתן פתרונות תעסוקה לאלפי תושבים שיוכלו להשתלב בעבודות הליטוש, התיווך והמסחר, מה שיכול להיות פתרון של ממש לבעיית התעסוקה בעיר.

"הענקתי אפליה מתקנת לציבור החסידי". ראש עיריית אלעד, יצחק עידן

אם הכל כל כך פורח? מדוע הכאוס בעירייה חוגג

נדמה שחמשת כוכבי היופי עליהם מדבר עידן בלשכתו - לא הוענקו לעיר החרדית לשווא. בשלב זה אנחנו בוחרים להציג בפניו את השאלות הקשות.

אם הכל כל כך פורח, יפה, נקי ומסודר בחזות של העיר, כיצד תתכן הסתירה הגדולה? מדוע הכל מתחת לפני השטח בוער?, מדוע הכאוס הפוליטי שולט בכל פינה והאי סדר במסדרונות חוגג?. כיצד תיתכן עיר כזאת קטנה וכל כך הרבה מחלוקות ושסעים בין קהילות ומגזרים? דבר שלא קיים בבני ברק ובירושלים למשל. האם האגדה שרובצת קללה על העיר נכונה?

ראש העיר משיב בחיוך "ישנה אכן אגדה שהעיר בנויה על קברים עתיקים, אינני יודע האם הדבר נכון. אבל לעצם העניין מדובר בעיר צעירה ותוססת של אברכים, שעתה נישאו בשעה טובה ועל כן לחלק מהם אין עדיין את יישוב הדעת המתבקש, חלקם פועלים ללא מחשבה מעמיקה ומתוך סערת רגשות ועל כן האיזון בין הצרכים של כולם הופך להיות יותר קשה בעיר הזאת".

עם זאת מדגיש עידן, "מדובר ב"מום עובר". שכולי תקווה שיחלוף לו במהרה כשהתושבים יתבגרו עם השנים". האם הוא ייפגע מאותו מום? "הכל תלוי ברצונו של הקדוש ברוך הוא. אני אדם מאמין וזאת השליחות אותה הטילו עליי גדולי ישראל ועל כן אני מבצע אותה".

"הענקתי אפליה מתקנת למגזר החסידי"

עידן לוקח אותנו לשטח בו מתוכנן לקום מרכז הסחר ביהלומים, כשבין השאר הוא מספר על תכנון קרוב של סלילת כביש נוסף לעיר. "לא ייתכן שעיר בסדר גודל שכזה תמנה כביש כניסה אחת מה שעלול להגיע למקרים של פיקוח נפש ממש".

יצחק עידן מציג לראווה את המוסדות אותם הקים ומדגיש בפנינו כי בזמן כהונתו - העניק אפליה מתקנת דווקא לציבור החסידי. "ויזניץ אמנם הייתה מסודרת, אך שאר החסידויות לא קיבלו את המגיע להם והדבר הפריע לי מאוד, ועל כן הענקתי להם יחס מיוחד". חושף עידן.

האם עידן אשם בשביתה המתוכננת להתקיים השבוע? "צריך לזכור שמעורבים בעניין גורמים פוליטיים אינטרסנטיים" אומר ראש העיר, "וככל שזמן הבחירות קרב הם מקצינים את עמדותיהם כנגדו".

"איפה הכאוס והקריסה?" עידן בסיור בעיר עם כתב כיכר השבת

"איפה אתם רואים פה כאוס? איפה אתם רואים קריסה?" הוא שואל בזעם ומפנה את האצבע באופן ברור למבקשי רעתו הרוצים לדבריו להבעיר את העיר לחינם. "האזרח יודע שהכל מצויין , הוא מקבל את כל השירותים כרגיל, הם סתם בוחרים להתסיס את האווירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר