צה"ל מנע מחיילים להתפלל בקבר מרן

ישי פנה ליעלון: "מכעיס ומקומם, זה בלתי נתפס"

בעקבות חשיפת כיכר השבת על כך שצה"ל מנע מחיילים חרדים לפקוד את קברו של מרן הרב עובדיה יוסף, ח"כ אלי ישי מי שהיה מקורב למרן במשך יותר מעשור מגיב בחריפות: "על צה"ל, כמו גם העם כולו לראות במרן מי שיש ללמוד ממנו, ולכן זה מכעיס ומקומם ובהחלט בלתי מובן ונתפס" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
קברו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: אהרון והב ופלאש 90. )

בעקבות חשיפת "כיכר השבת": יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי, שהיה מקורב למעלה מעשור למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, מגיב לפרסום ב"כיכר השבת" על כך שצה"ל מונע מחיילים חרדים לעלות להתפלל על ציונו של מרן הגר"ע יוסף ואומר: "מקומם ומחייב בדיקה".

"פרסום המקרה בו בוטלה הגעתם המתוכננת של חיילים חרדים לציון קברו של מרן הרב עובדיה יוסף הינו מקומם ומחייב בדיקה" אומר ח"כ ישי בשיחה עם "כיכר השבת".

ישי הוסיף ואמר: "מרן הרב עובדיה יוסף היה מנהיג דרך, משה של הדור האחרון, גדול הדור, ואחד הפוסקים החשובים ביותר, תרומתו לעם ישראל איננה ולעולם לא תוכל להימדד. לעם ישראל הייתה הזכות כי קם לו מנהיג תורני ואישיות בסדר גודל עצום ובלתי נתפס כמו מרן הרב עובדיה יוסף".

"על צה"ל, כמו גם העם כולו" אומר ישי בכעס: "לראות בכל פעילותו ודרכיו מעשים שיש להתגאות בהם וללמוד מהם ולכן מכעיס ומקומם ובהחלט בלתי מובן ונתפס מדוע בוטלה הגעתם של החיילים החרדים לציון קברו של מרן".

"נהפוך הוא" מוסיף ישי בשיחה עם "כיכר השבת": "אני חושב שזו זכות ואף חובה כי כל חייל, בין חרדי, דתי או חילוני יכיר וידע מה הייתה תרומתו של מרן לעם היהודי. יחד עם זאת ומהיכרותי רבת השנים עם צה"ל ומערכת הביטחון, אני בטוח שלא הייתה כאן כוונת מכוון כי אם טעות חד פעמית, למרות זאת וכדאי למנוע הישנות המקרה".

ישי מצהיר כי: "בכוונתי לפנות עוד היום לשר הביטחון על מנת כי יבדוק הדברים ולמנוע היתכנותם של מקרים כאלה בעתיד".

מוקדם יותר נחשף לראשנה ב"כיכר השבת" כי בצעד מעורר תהיה החליטו בצה"ל למנוע את עלייתם של עשרות חיילים חרדים לציונו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

קבוצה של עשרות חיילים חרדים מ'נצח יהודה' ו'שח"ר' יצאו הבוקר (רביעי) ליום עיון מסוג זה בירושלים, כאשר הם נרשמו ליום העיון - הודיעו להם המארגנים כי בין היתר יבקרו בציונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אך ברגע האחרון הסיור בוטל.

"בלתי נתפס", ח"כ ישי לצד מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90)

בתכנון המקורי, סדר היום היה אמור להיות כדלהלן: בשעה 9:00 בבוקר - התכנסות במדרשת 'דרכי אבות', בשעה 9:45 - הרצאה מפיו של הרב אבנר קוואס, בשעה 11:05 - הרצאה מפי הרב יצחק גבאי ושבעה 13:05 עלייה לציון מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

אך צה"ל, שמבקש להגביר את גיוסם של החיילים החרדים, כפי הנראה לא מתחשב ברגשות שלהם, ואתמול קבלו החיילים הודעה כי העלייה לציונו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בוטלה.

לדברי החיילים ששוחחו עם "כיכר השבת", הנימוק שניתן להחלטה למנוע מהם לעלות לקברו הייתה בשל היותו "מנהיג פוליטי"

תגובת דובר צה"ל: "תכני יום העיון, ובתוכו הביקור בקברו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, הותאמו לאוכלוסית חיילי השח"ר ואושרו ע"י כלל הוגרמים הרלוונטיים. ניהול הלו"ז הפנימי נתון להחלטת המפקדים".

עוד נמסר כי "צה"ל פועל מתוך הכרת החשיבות בשמירת אופיו ומהותו של צה"ל כצבא העם, בו יכולים לשרת בני המגזרים השונים בחברה הישראלית בלי לפגוע באורך חייהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר