ישראל רוזנר על 'סימן שאלה': "אני אוהב את החרדים"

ישראל רוזנר, כתב חדשות ערוץ 10 מפרסם סדרת כתבות העוסקת בחיי "היוצאים בשאלה", בשיחה ל'כיכר השבת' הוא דוחה את הטענות נגדו: "אני אוהב את החרדים, חלילה לי מלהציג את החרדים באור כזה או באור אחר, זה בכלל לא רלוונטי" (ברנז'ה, עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל רוזנר (צילום: פלאש 90)

"סימן שאלה", זהו שמה של סדרת כתבות חדשה העוסקת בתופעת היציאה בשאלה בציבור החרדי בחודשים ובשנים האחרונות, שהחלה להיות משודרת אמש (ראשון) בערוץ 10. במהלך הסדרה, מספרים כמה יוצאים בשאלה על התהליך אותו הם עברו. נגד הסדרה נמתחה ביקורת קשה מצד גורמים חרדים.

ישראל רוזנר, כתב חדשות ערוץ 10, מספר בשיחה עם "כיכר השבת" על הסדרה שיצר ואומר כי "זו סדרה שמבררת האם ישנה עלייה במספר היוצאים מהחברה החרדית ואם כן מהן הסיבות. הסדרה מתמקדת בשלל דמויות שיצאו ויוצאים בשנים האחרונות מתוך המעגל החרדי, מהאליטה החרדית ועד לשוליים ההולכים ומתרחבים בחברה החרדית".

"המסר הוא מסר מורכב, הסיפור גם כן", אומר רוזנר ומסביר: "אני מייחס את העלייה ביוצאים בשאלה לכך שהשוליים מתרחבים ומצבם של היוצאים הוא יותר טוב מבעבר כיוון שהקהילה שלהם יותר גדולה וכמובן שהטכנולוגיה מאפשרת להם לצאת יותר בקלות מתוך העולם החרדי החוצה, כלומר אם פעם מישהו היה צריך ללכת לספרייה הלאומית, היום מספיק לו סמארטפון".

יוצר הסדרה אומר כי אותם יוצאים בשאלה שנאותו לחשוף את סיפורים האישי, מספרים כי למרות חציית הקווים, הקשר הרגשי למגזר החרדי עודנו קיים: "כמעט כולם מספרים על זה שהם קשורים רגשית לעולם החרדי. דווקא לא מצאתי כעס כלפי המגזר החרדי אצל רוב הדמויות איתן דיברתי. הכעס נמצא בעיקר איפה שהמשפחות ניתקו קשר אבל גם זה דבר שהולך ומתמתן, כלומר שיש פחות משפחות המנתקות קשרים עם הקרובים שלהם שעוזבים".

רוזנר דוחה את האשמות לפיהן הסדרה עלולה לעוות את פניה של האוכלוסייה החרדית: "חלילה לי מלהוציא את החרדים בצורה לא טובה. אני אוהב את החרדים, ברור שקוראים שינויים ואני מנסה להביא את השינויים האלה ולהבין את הדמויות שעומדות מאחורי השינויים האלה, חלילה לי מלהציג את החרדים באור כזה או באור אחר, זה בכלל לא רלוונטי וזה לא חלק מהסדרה".

"מי שיצפה בסדרה יבין שזה לא חלק ממנה, זו סדרה שמנסה להבין תופעה ואת האנשים שמאחוריה. זו לא סדרה שבאה לצייר ציבור כזה או אחר. הביקורת, אני חושב, היא של אנשים שלא ראו את הסדרה, ברגע שהם יראו אותה, ואם הם נבונים אז הם יבינו שזה לא נכון מה שהם אומרים". הוסיף רוזנר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר