נתניהו בישיבת הממשלה:

יש לנו זכויות על הארץ 4,000 שנה. הפלסטינים ייכשלו

ערב צאתו לארה"ב, ראש הממשלה מבהיר: אסע לאו"ם על מנת לייצג את מדינת ישראל וגם לייצג את האמת ● על הפלסטינים: "הניסיון שלהם להתקבל כחברה מן המניין באו"ם ייכשל" ● "יש לנו זכויות בארץ שלוקחות אחורה 'רק' ארבעת אלפים שנה", הדגיש ראש הממשלה (אקטואליה, חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
ראש הממשלה (צילום: פלאש 90)

רגע לפני צאתו לארה"ב כדי לסכל את כוונת הפלסטינים להכריז על מדינה עצמאית, הבהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "האו"ם אינו המקום שישראל זוכה בו לתשואות, אבל אני חושב שחשוב שאסע לשם על מנת לייצג את מדינת ישראל וגם לייצג את האמת - והאמת היא שישראל רוצה בשלום והאמת היא שהפלסטינים עושים הכל כדי לטרפד משא ומתן ישיר לשלום".

נתניהו נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "הם התעלמו מכל ההצעות שהעליתי, גם בנאום בר-אילן, גם בנאום בכנסת וגם בנאום בקונגרס. הם התחמקו מלבוא למשא ומתן לאחר שהממשלה הזאת קיבלה החלטה חסרת תקדים של הקפאת הבנייה החדשה ביישובים.

"במשך עשרה חודשים הם פשוט לא היו מוכנים לבוא למשא ומתן, והם צריכים להבין שחרף הניסיון הנוכחי שלהם להפוך שוב את המשא ומתן על ידי הליכה לאו"ם, השלום יושג רק במשא ומתן ישיר".

נתניהו הוסיף ואמר: "הניסיון שלהם להתקבל כחברה מן המניין באו"ם ייכשל. הניסיון של הפלסטינים להתקבל כחברה מן המניין באו"ם זה מה שהם הצהירו כיעד שלהם לפני שנה, זה מה שאבו מאזן הצהיר עליו כיעד אתמול או שלשום. הניסיון הזה ייכשל. הוא ייכשל כי הוא חייב לעבור דרך מועצת הביטחון. מועצת הביטחון היא כמו הממשלה של האו"ם והחלטות הקובעות על חברות באו"ם עוברות דרך המועצה הזו.

"אני משוכנע שכתוצאה מפעולתה של ארצות הברית, שפועלת איתנו בשיתוף פעולה הדוק, וכתוצאה מפעולות של ממשלות אחרות שגם איתן אנחנו פועלים וגם כמובן האמריקנים פועלים, אני מעריך שהניסיון הזה ייכשל". 

בהמשך פירט נתניהו את מטרת נסיעתו לארה"ב. "לנסיעתי לאו"ם מטרה כפולה. הראשונה, להבטיח אכן שהמהלך עוקף משא ומתן לא יצלח וייבלם במועצת הביטחון. אני חושב שזה במידה רבה יעד שאנחנו בדרך להשגתו. היעד השני הוא לדבר בעצרת הכללית ולהציג את האמת שלנו, ולדעתי, גם האמת הכללית – הרצון שלנו לשלום, העובדה שאנחנו איננו זרים בארץ הזאת, שיש לנו זכויות בארץ הזאת שלוקחות אחורה 'רק' ארבעת אלפים שנה, אני אומר זאת בלשון סגי נהור.

"אדבר גם על כך שהכוונה שלנו להשיג שלום עם שכנינו תוך כדי הבטחת ביטחוננו. אם דברים אלה היו תמיד נהירים והכרחיים, הרי שהיום הם פי כמה יותר חשובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר