המלחמה נמשכת

הגרי"ש חתם נגד השבועונים, המטרה: הקמת ועדה רוחנית

המאבק נגד השבועונים צובר תאוצה, על רקע הכוונה להקים ועדה רוחנית משותפת - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" ● הבוקר שוב מתפרסם ב"יתד נאמן" מכתבו של הגר"נ קרליץ בנושא, למרות שהורה מפורשות לראשי הבטאון שלא לפרסם. גם מרן הגרי"ש אלישיב חתם. פרסום ראשון (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגרי"ש אלישיב (פלאש 90)

בטאון ´יתד נאמן´ לא שוקט על שמריו וממשיך במלחמתו נגד השבועונים החרדיים: הבוקר (רביעי) מפרסם העיתון שוב את מכתבו של הגר"נ קרליץ, יחד עם חתימתו של מרן הגרי"ש אלישיב.

כמה עסקנים ואברכים המקדישים את זמנם לגיבוש חרם נגד השבועונים, נכנסו אתמול בשעות הצהריים אל מעונו של מרן הגרי"ש אלישיב, ברחוב חנן 10 בשכונת מאה שערים בירושלים, והחתימו אותו על מכתבו של הגר"נ קרליץ.

מיד לאחר שחתם, החל מסע לחצים גדול מול ´יתד נאמן´, כאשר חלקם מצדדים בעד פרסום מכתבו של הגרי"ש, בעוד אחרים מנסים למנוע זאת, וטוענים כי החתמת הגרי"ש אלישיב על המכתב, נועדה במטרה להגביר את הלחץ על השבועונים שיסכימו להקמתה של ועדת הרבנים, שדבר הקמתה נחשף ב"כיכר השבת" בתחילת השבוע.

הבוקר, כאמור, בעמוד השער של ´יתד נאמן´ שב ומתפרסם מכתבו של הגר"נ קרליץ, בו נכתב: "כל השבועונים והחינמונים, כולל עיתון ´משפחה´, מסלפים ומטשטשים את השקפת תורתנו הקדושה שקיבלו מרבותינו, וחלילה להכניס עיתונים מסוג זה לבית, או לסייע בידם בכל אופן שהוא".

"ופשוט שעל סוג עיתונים כאלו לא שייך לתת שום הכשר כלל", כתב הגר"נ קרליץ.

"יתד": הגר"נ הסכים לפרסם

בסוף השבוע שעבר, לאחר שהגר"נ קרליץ שלח מכתב מיוחד למערכת ´יתד נאמן´ בו דרש מפורשות שלא לפרסם בשנית את מכתבו עד שכל הדברים יבוררו, ב´יתד´ החליטו שלא להתייחס ופרסמו את המכתב, למרות בקשת הגר"נ קרליץ, אלא שלחתימתו צירפו את חתימת מרן הגר"ח קנייבסקי, שהוסיף וכתב: "כ"ז דברים פשוטים וא"צ ראיה".

מרן הגרי"ש אלישיב, שצירף חתימתו למכתב שכבר פורסם מספר פעמים ב´יתד נאמן´, הוסיף בכתב ידו וכתב: "הנני מצטרף להנ"ל".

יצויין, כי לאור הסערה שהתחוללה בשבוע שעבר, לאחר ש"יתד נאמן" שב ופרסם את מכתב הגר"נ קרליץ למרות בקשתו המפורשת של שלא לעשות זאת, במכתב שפורסם הבוקר, צוין כי המכתב "ניתן לפרסום יום ג´ ו´ באייר תשע"א". המשמעות, לטענת "יתד": המכתב מתפרסם שובהפעם באישור.

מי שמפתיע ומצטרף הבוקר למערכה, הוא עיתון ´המבשר´, בשינוי אחד משמעותי: חתימתו של הגר"נ קרליץ הושמטה מן המכתב, לאחר שהורה כאמור שלא לפרסם את מכתבו בנושא.

מצאו את ההבדלים: המודעה ב"יתד"
וב"המבשר"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר