בגלל "חילול השם הגדול"

היסטוריה חרדית: מועצות גדולי וחכמי התורה התכנסו בבני ברק

חברי מועצות גדולי וחכמי התורה של דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס, מתכנסים בשעה זו בשיכון ויז'ניץ בבני ברק, לישיבה היסטורית ונדירה על רקע גזירת הגיוס ו"חילול ד' הנורא" כהגדרתו של מרן הגראי"ל שטיינמן. קודם לכן, התכנסה המועצת החסידית בנפרד בבית הרבי מויז'ניץ ודנה בנושא. מאות סקרנים ותלמידי ישיבות מתגודדים בסמוך למקום הכינוס • אתר 'כיכר השבת' עם סיקור מיוחד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנים מתכנסים, הערב (צילומים: שלומי כהן)

כינוס חרדי היסטורי בבני ברק: בשעה זו, מתכנסים בבני ברק חברי מועצות גדולי וחכמי התורה של דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס לדיון נדיר והיסטורי אותו הוחלט לקיים על רקע "חילול השם הגדול" כהגדרתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן, וההחלטה להצהיר בחוק כי נגד לומדי תורה יוטלו סנקציות פליליות.

הכינוס נפתח באמירת פרק תהילים על ידי הגאון רבי יצחק זילברשטיין. במסגרת הכינוס תצא החלטתם המשותפת של גדולי הדור ליציאה למאבק חסר פשרות בגזירה ולקיום עצרת ענק ברחובה של עיר כתפילה ומחאה כנגד חילול השם הנורא שנעשה על-ידי ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו.

הרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס מגיע לכינוס (צילום: ישראל כהן)

קודם לכן, בסביבות השעה 18.30, התכנסו חברי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל בביתו של האדמו"ר מויזניץ ברחוב אהבת שלום 13 לישיבה מקדימה של המועצת החסידית שנערכה בנפרד משאר המועצות.

הכינוס נפתח בקריאת פרק תהילים (צילום: ישראל כהן)

ל"כיכר השבת" נודע כי בשל החשש מהחלטות חריפות והאופציה המעשית של "תקיפתו האישית של נתניהו" על-ידי גדולי ישראל במסגרת האסיפה העבירו קודם לכינוס המועצות ההיסטורי גורמים שאינם רשמיים ממקורבי ראש הממשלה מסרים חשאיים לאנשי ביתם של גדולי ישראל, בבקשה מיוחדת להנמיך את רף הלהבות ולמתן את ההתבטאויות האישיות כנגדו.

כזכור, הבוקר, פרסם עיתון "המודיע" כותרת ענק חריגה לפיה "ראש הממשלה נתניהו מפלג את העם". במקביל, הורה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לשופרו יתד נאמן לתקוף באופן ישיר וחזיתי את ראש הממשלה על תמיכתו בסנקציות פליליות כנגד לומדי התורה זאת בניגוד להבטחות אישיות אותן שיגר עם מקורבים אל מרן הגראי"ל.

בנוסף התבטא בשבוע האחרון כ"ק האדמו"ר מצאנז ברמזים חריפים כנגד נתניהו ואמר "לדאבוננו רוח שטות חדרה גם למחנינו לחשוב שאלו המכונים 'אנשי ימין' הם טובים והגונים ודורשים טובתנו. אלו מחשבות מוטעות זעק הרבי ותהה, כיצד אפשר לומר על פורק עול המחלל שבת וכופר בתורת משה שהוא כביכול 'טוב ליהודים'? הלוא באמת אין בו כל מחשבה ואידיאולוגיה וכל מהלכיו ומעשיו הם רק למען כיסאו וכבודו".

צילומים: ישראל כהן

הגראי"ל שטיינמן מגיע לכינוס. צילום: ישראל כהן
ח"כ משה גפני והרב שמעון בעדני. צילום: ישראל כהן
הרב שמואל אוירבך מגיע לכינוס. צילום: ישראל כהן
ראשוני החברים שהגיעו לכינוס המועצות. צילום: ישראל כהן
הרב דוד יוסף. צילום: ישראל כהן
צילום: ישראל כהן
ח"כ ליצמן מגיע לכינוס. צילום: ישראל כהן
צילום: ישראל כהן
עמדת השידור של רדיו קול חי. צילום: ישראל כהן
עמדת השידור של רדיו קול ברמה. צילום: ישראל כהן
הרב אוירבך. צילום: ישראל כהן
ח"כ מאיר פרוש ומשה גפני. צילום: ישראל כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר