נפלאות דרכי הפוליטיקה

כעת מותר לגלות: התמיכה הסודית שקיבל הרב עמאר

הגר"ש עמאר עשה את הבלתי ייאמן כשהצליח לאחד סביבו את מועצת חכמי התורה, תנועת 'התעוררות' והתנועה הקונסרבטיבית - כפי שנחשף כעת לראשונה ב"כיכר השבת" • הרב עמאר: "לא ידעתי במי מדובר" • אהוד בנדל, הרב הקונסרבטיבי: "הרב ידע במי מדובר והתייחס במאור פנים ובכבוד" • חשיפה (בארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר, לורה ורטון ואהוד בנדל (צילום: דף הפייסבוק של ‏‎Ehud Bandel‎‏)

החרם נשבר והרב נבחר: במסגרת הפגישות שערך הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר קודם הבחירות לרבנות ירושלים שהסתיימו שלשום (שלישי) בניצחונו, הוא נפגש - במטרה לגייס את תמיכת סיעת מרצ - גם עם הרב הקונסרבטיבי אהוד בנדל ששימש בעבר כנשיא התנועה המסורתית.

יצויין כי בעבר, בעת כהונתו כרב הראשי לישראל, ניהל הרב עמאר מאבק עיקש בקונסרבטיבים ואמר כי הם "נלחמים בכל דבר שבקדושה, זה זיוף גדול".

את הפגישה המדוברת קיים הרב עמאר עם בנדל ביום הושענא רבה בחג הסוכות האחרון והיא נערכה במסגרת המגעים שקיים הרב עמאר עם חברים בגוף הבוחר. הרב הקונסרבטיבי הגיע לפגישה יחד עם חברת המועצה מטעם מרצ בעיר, ד"ר לורה ורטון, החברה בגוף שבחר את הרבנים.

הקונסרבטיבים משבחים: "נפלאות דרכי הפוליטיקה"

מנכ"ל התנועה המסורתית עו"ד יזהר הס, שיתף ערב הבחירות ברשת הפייסבוק תמונה של הפגישה בין הרב עמאר, ד"ר ורטון והרב הקונסרבטיבי בנדל וכתב: "תתבוננו בתמונה המעניינת הזו. אכן נפלאות דרכי הפוליטיקה, אבל הפעם דווקא לטובה".

"הרב שלמה עמאר, כשהיה רב ראשי, סירב בעקביות ובעקשנות להיפגש עם רבני התנועה המסורתית ומנהיגיה", כותב הס, "והנה, במסגרת המרוץ שלו למשרת הרב הראשי של ירושלים, כשיש בגוף הבוחר אנשים שהוא צריך את תמיכתם, הוא מזמין לסוכתו את הרב אהוד בנדל כדי לדון על ענייני עם, ועולם, ובחירות".

(צילום: דף הפייסבוק של ‏‎Ehud Bandel‎‏)

הס הבהיר כי מטרתם העיקרית הייתה לסכל את בחירת הרב שמואל אליהו, "אבל מעניין לשים לב שכאשר מזדנבת למוסד הרבנות שמץ של דמוקרטיזציה מוצאים המועמדים את הדרך לגשר בין מה שנראה בעיניהם אתמול כ'שומו שמיים, ייהרג ובל יעבור!' לבין העובדה שהם צריכים לייצג ציבור ולהיבחר על ידו".

הרב הקונסרבטיבי: "הרב עמאר התייחס בכבוד"

הרב הקונסרבטיבי אוהד בנדל, שמרכז את התחום הדתי עבור מרצ והגיע עם ורטון לפגישה עם הרב עמאר, סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" כי ורטון ביקשה מהרב עמאר ש"כשם שקודם הבחירות אירח אותנו בסוכתו בכבוד רב כך יעשה גם לאחר הבחירות כשישב על כיסאו".

הרב בנדל מדגיש גם הוא כי התמיכה ברב עמאר ניתנה קודם כל בשל הרצון למנוע את בחירתו של הרב שמואל אליהו, שציטוטים ופסקי הלכה שלו מהעבר נגד ערבים עוררו חשש מבחירתו בקרב ארגונים ליברליים ופעילי שמאל.

בנוגע לפגישה עצמה אומר בנדל כי "הוא (הרב עמאר) ידע לא להבטיח הבטחות, אבל להתייחס בכבוד ובמאור פנים, ואם זו גם תהיה דרכו אז אנחנו כמובן נשמח".

"שמחנו להיפגש, הייתה פגישה לבבית ביותר", מוסיף בנדל, "הוא ידע מראש שאני רב קונסרבטיבי ושאני מועמד למועצה הדתית. הוא ידע בדיוק במי מדובר ואמר ברוכים הבאים. איחלתי לו פתקא טבא".

שינוי כיוון?

הפגישה בין הרב עמאר והרב הקונסרבטיבי מפתיעה בין היתר מאחר ובין הרב (כמו גם כל אישיות רבנית-חרדית אחרת) והתנועות הלא אורתודוכסיות שררו יחסים מתוחים בעת כהונתו כרב הראשי לישראל. באותה תקופה, הרב עמאר פרסם מכתב כנגד הכרה בזרמים הלא אורתודוכסים ועורר את חמתם של הקונסרבטיבים והרפורמים.

בכלי התקשורת פורסמו אז אמירות של הרב עמאר בכנס חירום נגד הזרמים הלא אורתודוכסים, בהם בין היתר נאמר כי "הם נלחמים בכל דבר שבקדושה, הם מבקשים לעקור את היהדות. זהו זיוף גדול וחובתנו להילחם בדבר הזה. זו קריעת העם לשניים ואין לכך תרופה. צריך להתפלל על זה כמו בזמן מלחמה שנורים עלינו טילים".

מקורביו של הגר"ש טוענים כי "הרב לא ידע עם מי הוא נפגש ואם היה יודע כי מדובר בהם - לא היה נפגש עמם".

תגובת לשכת הגר"ש עמאר: "במהלך מערכת הבחירות לרבנות ירושלים שהתקיימה בחג הסוכות, נפגש הראשון לציון עם מרבית חברי הגוף הבוחר בכדי לקבל את תמיכתם. במסגרת זו נפגש הרב עם הגב׳ לורה וורטון, נציגת סיעת מרצ בגוף הבוחר, שהגיעה בלווית אדם נוסף שהציג את עצמו כאדם המשתייך לתנועת מר"צ. הרב כלל לא ידע את שמו של האיש או השתייכותו לחוגים של עוקרי הדת".

הבהרת המערכת: המידע דלעיל הגיע אלינו כבר בחג הסוכות, אך בחרנו שלא לפרסמו בשל הרגישות הרבה והיכולת של כל הצדדים להשתמש בו ולהשפיע על תוצאות הבחירות, בהן ההכרעה הינה של גדולי הדור.

סייע בהכנת הכתבה: ישי כהן

דף הפייסבוק של ‏‎Ehud Bandel‎‏

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר