הדרת חרדים במיטבה

הסיבה לאי קבלה לעבודה: "לא מעונינים בדתי אצלנו"

יוסף ויצמן, חרדי, טוען כי ניסה להתקבל למקום עבודה ונענה בסירוב בשל היותו אדם חרדי: "סליחה לא ידענו שמדובר באדם דתי, איננו מעוניינים שאדם דתי ינהל או יועסק אצלנו". ויצמן נפגע מהתגובה הגזענית, וכתב לחבריו: "דעות קדומות הורסות כל חלקה טובה בציבוריות שלנו, הם עושים שירות לגרמניה"

יוסף פאר | כיכר השבת |
לא מעוניינים בו, יוסף ויצמן (צילום: פייסבוק)

מסתמן, כי למרות שמעל פני השטח נראה כי ההסתה נגד המגזר החרדי שככה מעט, עדיין, חרדים - לא רצויים במקומות העבודה.

יוסף ויצמן, חרדי שביקש להשתלב במקום עבודה, לא התקבל. התשובה המפתיעה: "לא ידענו שמדובר באדם דתי, איננו מעוניינים שאדם דתי ינהל או יועסק אצלנו"

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר ויצמן: "הרגשתי שהם עושים את העבודה לגרמניה, בשבילי אין שום הבדל בין יהודי ויהודי"

ויצמן אומר עוד: "ההורים שלנו נהרגו בגלל שהם היו יהודים, אז למה הקטלוגים האלה, בשבילי לא משנה אם מדובר ביהודי עם כפה או בלי כיפה, כולם יהודים, הופתעתי מהיחס כלפיי"

"זו לא הפעם הראשונה שאני נענה בסירוב, כבר 6 או 7 חברות סירבו לקבל אותי למקום עבודה בשנה האחרונה בגלל שאני דתי"

ויצמן ההמום מספר על האירוע: "עכשיו חזרתי מראיון עבודה לעוד יום של שגרה, רק כדי לגלות ולראות כי רבים מאתנו שופטים את הזולת רק לפי המראה הוויזואלי שלהם, עם דעות קדומות ההורסות כל חלקה טובה בציבוריות שלנו"

"לפני כחודשיים שלחתי קורות חיים לרשימה ארוכה של מקומות שבהם דרשו וחיפשו להעסיק אנשים, עברתי את המיון והסינון הראשוני, קבלתי טלפון "לשיחת גישוש" שבסיומו הוזמנתי לראיון, להיות עוזר אישי של איש עסקים. הלכתי עם תקווה ענקית בלב שאולי סוף סוף אמצא את העבודה המיוחלת"

"לא רוצים חרדי אצלנו"

"למי שמכיר אותי יודע כי למרות שאני לא ממזרח אירופה, אבל מאיזה שהו מקום נדבק בי התכונה הפולנית להיות "ייקה", ואני מעדיף לחכות חצי שעה ולא שיחכו לי חמש דקות. ואכן, בשעה היעודה נקשתי על דלת המשרד, הצגתי את עצמי" הוא מספר.

"לתדהמתי הרבה אני רואה את הפנים מתחלפות ומאדימות, לאחר כמה רגעים, אני שומע מילות התנצלות ואמירה: יוסף, סליחה לא ידענו שמדובר באדם דתי, איננו מעוניינים שאדם דתי ינהל או יועסק אצלנו .... (אמירה שלצערי הרב בשנתיים האחרונות נתקלתי בה בצורה זו או אחרת) וכך מצאתי את עצמי שוב מחפש עבודה בכל מקום אפשרי".

למרות אי קבלתו לעבודה, ויצמן, שמעוניין לצאת ולהשתלב בשוק העבודה, החליט לפרסם לחבריו לפני זמן קצר פוסט ארוך בו הוא מגולל את הסיפור ומבקש מהם "עזרו לי למצוא עבודה".

"מספרים ומרכלים עלי שאני בחור חרוץ, אחראי עם כריזמה, מלא אמביציה ורצון למצוינות, שלא בוחל ללמוד דברים חדשים בשטח כדי למנף את המקום שבו אני נמצא" הוא כותב ומבקש מחבירו לסייע לו בדרך למציאת העבודה.

בשיחה ל'כיכר השבת' אומר ויצמן: "עורכי דין פנו אלי וביקשו לסייע לי ולתבוע את החברה המפלה, בינתיים סירבתי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר