לא רוצה להיות יהודי: יורם קניוק יירשם חסר דת

הסופר יורם קניוק יירשם כחסר דת, אחרי שפנה לבית המשפט. "זה דבר גדול ואני מאושר", אמר הסופר בן ה-81. "השופט קבע שכל אדם יכול להחליט מהו ומיהו. הוא בעצם אמר שיש לאום יהודי, ואי אפשר להוציא אותי מזה כי נולדתי יהודי, אבל עכשיו אפשר להיות מוגדרים כחסרי לאום ולהתגבר על המעשים של הממסד הדתי בארץ

יוני גבאי | כיכר השבת |
יורם קניוק. ניצח את הממסד הדתי (צילום: פלאש 90)

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע בשבוע שעבר כי הסופר יורם קניוק יוכל להירשם במרשם האוכלוסין כחסר דת. קניוק, סופר ישראלי, עתר באחרונה לבית המשפט בדרישה להורות למשרד הפנים לאפשר לו להירשם במרשם מינהל האוכלוסין לא כיהודי.

קניוק בן ה-81 נשוי לאישה נוצריה, ושתי בנותיו נוצריות. משרד הפנים רשם את נכדו כנוצרי, ולאחר מאבק הסכים לשנות זאת ל"חסר דת".

בעקבות זאת, ביקש קניוק לשנות גם את הלאום שלו מיהודי לחסר דת. במשרד הפנים הסבירו כי כדי לשנות את הסעיף, יש צורך בפסק דין של בית-המשפט.

בפסק הדין ציין השופט כי "החוק אינו מתייחס לרצונו של אדם לשנות את סעיף דתו מדת פעילה לחסר דת ואין גוף שמוסמך להנפיק תעודה המעידה על אדם כחסר דת ולכן בית המשפט צריך להתערב בלקונה בחוק".

עוד צוין בפסק הדין כי חופש מדת נגזר מ"חוק יסוד כבוד האדם וחירותו" ולכן יש לאפשר לקניוק להירשם כחסר דת ובשל כך הוא קיבל את התביעה.

בתגובה ראשונה בעקבות פסק הדין, אמר קניוק לאתר וואלה: "אני עכשיו בן הלאום היהודי, חסר דת וישראלי. זה יום שמח, זה דבר גדול ואני מאושר. שנים חלמתי על זה. מדובר בפסק דין תקדימי והיסטורי של שופט אמיץ. השופט קבע שכל אדם יכול להחליט מהו ומיהו. הוא בעצם אמר שיש לאום יהודי, ואי אפשר להוציא אותי מזה כי נולדתי יהודי, אבל עכשיו אפשר להיות מוגדרים כחסרי לאום ולהתגבר על המעשים של הממסד הדתי בארץ, שהוא מהגרועים שיש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר