מושב חדש, הסתה ישנה

לבני: "לפעול נגד השתמטות; נעביר חוק שכולם יעשו שירות"

מושב החורף נפתח ויו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני, בחרה להתייחס בנאומה לשירות הצבאי אצל החרדים. "קדימה תביא במושב חורף זה ותדחוף להעברתו של חוק שיגדיר שירות לאומי לכל אזרחי המדינה. זה הזמן לפעול נגד תופעת ההשתמטות", הצהירה בנאומה היום במליאת הכנסת (חדשות, פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

ציפי לבני, יו"ר קדימה, הכריזה במהלך נאומה בפתח מושב החורף של הכנסת, כי מפלגתה תילחם נגד ההשתמטות בציבור החרדי. קודם לכן, דיברה על המצב החברתי במדינה, ותקפה את ממשלת נתניהו.

"בחודשים האחרונים מדברים אצלנו הרבה על סולידריות. כליברלית המאמינה אמונה עזה בחירות האדם, אני מאמינה שסולידריות איננה יכולה להיות מוכתבת – לא מלמעלה ולא מלמטה", אמרה לבני. "סולידריות איננה צומחת במקום שבו השלטון מפקיר את אזרחיו. להיפך: היא מתפרקת שם, מתפוררת ונפרטת לחשדנות ולשנאה. סולדריות משגשגת רק במקום שבו האזרחים בטוחים שיש חוזה בלתי כתוב, אך ברור כשמש בצהריים, של מחויבות כלפיהם: מצד המנהיג שהם בחרו בו ומצד המדינה.

"ועל הבית הזה להקשיב לקולות העולים מן המעמד הבינוני , מהצעירים. השיטה הפוליטית גרמה לייצוג יתר של סקטורים וחלקים בחברה הישראלית והממשלה הזו מצטיינת בתשלומים לסקטורים ונראה שהמעמד הבינוני שהוא הקבוצה הכי גדולה באוכלוסייה נשכח במיוחד על ידי הממשלה הזו. אנו בקדימה אחראים לכולם ומייצגים בהגדרה את המעמד הבינוני.

אבל כדי להחזיר את האמון של הישראלים במערכת הפוליטית צריך לבטל את הסיבות שגורמות לציבור לצאת להפגין.

חברי הכנסת, שינוי אמיתי יתקיים רק אם יוגש תקציב חברתי חדש עם סדרי עדיפויות חדשים לכנסת. הניסיון להימנע מתקציב כזה, לשים תלאי על תלאי בוועדת כספים ולהימנע מהכנסת הדברים שצריך לבסיס התקציב – מעיד על כך שכוונות רה"מ לא רציניות. מהסיבה הזו קדימה הגישה על שולחן הכנסת תקציב עם סדרי עדיפויות חדשים. אל תפחד אדוני רה"מ מהכנסת, מהשותפים שלך, אנחנו בקדימה נחבור לכל מה שיכתיב סדרי עדיפויות חדשים לישראל. הפחד שלך לא יכול למנוע את זה שהכנסת הזו תדון בתקציב חדש שקובע סדרי עדיפויות חדשים ולא סדרי העדיפויות הישנים שרק בזכותם אתה יושב על הכיסא שלך".

קדימה נגד החרדים

בחלק זה של נאומה, אמרה לבני כי "במושב הזה קדימה תתחיל את המהפכה - נגיש מחדש חוקים שהוגשו ונדחו בעבר".

בין-היתר, אמרה לבני שקדימה תפעל בנושא השירות הצבאי. "אין צדק חברתי אם אין שוויון בנטל. צדק חברתי משמעו גם שוויון בנטל וערבות הדדית משמעה שכולם גם תורמים. אני מאמינה בשיתוף, ויותר מכך, בשותפות. אני מאמינה שכל אזרח בישראל צריך ויכול לתרום לחברה ולמדינה, ומי שאינו משרת בצבא צריך, על כן, להקדיש שנה או שנתיים מחייו לשירות אזרחי, בקהילתו או בקהילות אחרות. לא מדובר בנשיאה בנטל כתנאי לקבלת זכויות אזרחיות. כן מדובר על ביטוי לאותה ערבות הדדית שכולנו כל כך גאים בה בימים האחרונים. אז יפתח אדוני הנשיא פתח להשתתפות גדולה יותר של חרדים וערבים בשוק העבודה.

"מפלגת קדימה תביא במושב חורף זה ותדחוף להעברתו של חוק שיגדיר שירות לאומי לכל אזרחי המדינה. זה הזמן לפעול נגד תופעת ההשתמטות, גם מול אלה שמבקשים להתחיל חייהם בגיל 18 בלי להתחיל את המחוייבות שרק תורמת להם לדעתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר