ההסתה נגד החרדים בעיצומה

לבני: "להפסיק לתת המונופול על המדינה למפלגות החרדיות"

אחרי שהסיתה אמש בשידור-חי כשאמרה ש"החרדים לוחצים ומקבלים תקציבים", ציפי לבני ממשיכה בגל ההסתה נגד החרדים: "יש להפסיק לתת את המונופול על המדינה היהודית למפלגות חרדיות, מדינה שערכיה הדמוקרטיים והיהודיים לא מתנגשים זה בזה". היא גם דיברה על הליב"ה והצבא (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
לבני עם חרדים (צילום: ארכיון כיכר השבת)

לא רגועה: ראש האופוזיציה, ציפי לבני, ממשיכה בגל ההסתה נגד הציבור החרדי, באיצטלא של דאגה לשכבות החלשות בישראל. אחרי שאמש (מוצאי-שבת) הסיתה בשידור-חי כשאמרה "החרדים לוחצים ומקבלים תקציבים", היא המשיכה בצהריים (ראשון) במסע ההסתה, במהלך וועידת "ישראל 2021" שערך עיתון "דה-מרקר" במכללה האקדמית תל אביב-יפו.

"יש האומרים שצריך לבחור בין שלום לביטחון, בין יהודית לדמוקרטית, בין כלכלה לחברה", אמרה לבני, "צריך להחליט בכל אחד מהנושאים האלו. עלינו להגיע להסדר שישמור על האינטרסים הביטחוניים, להפסיק לתת את המונופול על המדינה היהודית למפלגות חרדיות, מדינה שערכיה הדמוקרטיים והיהודיים לא מתנגשים זה בזה".

במהלך נאומה, דיברה גם על הסוגייה הצבאית. "שירות צבאי לאומי או אזרחי צריך להיות חובה – זה חלק מתהליך הריפוי של החברה הישראלית", אמרה לבני ורמזה בצורה ברורה על האברכים היושבים והוגים בתורה, ובכך שומרים על המדינה.

לבני התייחסה גם לסוגיית הליב"ה. "סל הזכויות צריך להתחיל בחינוך – מדובר גם בלימודי ליבה. לימודי הליבה זה חלק מהחזון המשותף שיגרום לעוד אזרחים להיות חלק מהחברה הישראלית, יש לקבוע חלוקת תפקידים ואחריות בין השלטון המרכזי לרשויות המקומיות ולא כפי שזה כיום כשהאזרח הוא זה שנפגע באותם קיצוצים במענקי האיזון".

עוד אמרה לבני: "יש לשנות את שיטת הממשל – דירקטוריון על פי חוק מחויב בטובת החברה, בדיוני הממשלה מדי שבוע כל שר חושב על טובת סקטור ספציפי והמפלגה הגדולה בממשלה עסוקה בלשלם לחלקים הקטנים שמייצגים סקטורים יותר מכפי שהם מיוצגים בציבור רק בשביל לשרוד. התופעה הזו קובעת סדרי עדיפויות עקומים שלא מסתכלים על מעמד הביניים, הציבור שעובד, משרת, ציוני, שרוצה לחיות כאן.

"הממשלה הזו לא נותנת פתרון כנה ורציני למחאה הזו. המפגינים מילאו תפקידם וצעקו את הצעקה הכי כואבת שלהם – מכאן תפקיד הנהגה להניח תכנית כולל אם יש לכך מחירים פוליטיים. כדי שישראל 2021 תהיה אחרת אנו צריכים בחירות ב – 2012".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר