ודע מה שתשיב

לבני תקפה את החרדים, אייכלר זעק לעברה ונופף בספר חומש

מהומה בכנסת: במהלך נאום שנשאה בדיון לזכר ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, תקפה לבני את שומרי המצוות כשהסבירה שהמאבק הוא בין המצייתים לחוק לבין המצייתים לקול הרבנים. ח"כ הרב ישראל אייכלר קם לעברה ונופף בחומש בעודו זועק: "הספר הזה הוא מקור הסמכות היחיד שלנו" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייכלר בכנסת (מאיר דהן)

הכנסת קיימה היום דיון מיוחד ליכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, במלאות 16 שנים לרצח. מהדיון נעדר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל פטירתו של חמיו, שמואל בן ארצי.

במהלך הדיון, נשאה יו"ר האופזיציה ציפי לבני דברים. היא עקצה את ראש-הממשלה כשאמרה כי "דרושה מנהיגות המכובדת על ידי העולם", ובכך רמזה לתקרית סרקוזי-אובמה שנחשפה השבוע והביכה את ישראל, ולאחר שגינתה את מבצעי 'תג מחיר' בחרה להשתלח דווקא בשומרי המסורת ובאנשי היהדות הנאמנה.

לבני אמרה כי המאבק על דמותה של המדינה ניטש בן אלו שהמדינה הדמוקרטית היא מקור הסמכות שלהם, ובין אלו שהתורה מהווה בעיניהם מקור סמכות.

בין אלו שבוחרים לשמוע לשופטים ולקיים את לשון החוק ובין אלו הבוחרים להקשיב לרבנים ולהפר את החוק.

ח"כ הרב ישראל אייכלר מ"יהדות התורה" שמע את הדברים ולא יכל להבליג. הוא קם לעברה כשחומש בידו וזעק: "הספר הזה הוא מקור הסמכות היחיד והבלעדי שלנו, עם ישראל".

בשיחה ל"כיכר השבת", הסביר הרב אייכלר כי תגובתו היתה מאופקת יחסית "כדי שלא לפגוע בטקס".

"החזקתי את החומש גבוה והראתי אותו לכולם, כדי שכל חברי הכנסת מכל הדתות - כמו גם העיתונאים והאורחים הרבים שהגיעו לטקס ושמעו את דבריה - ידעו מה מקור הסמכות של העם היהודי", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר