ח"כ דב ליפמן: לא לעשות כפרות בתרנגולים

פולמוס הכפרות השנתי: חבר הכנסת דב ליפמן, קורא שלא לבצע את מנהג הכפרות המסורתי בתרנגולים, וזאת משום חשש לצער בעלי חיים, ויש לו גם חלופה: "תשתמשו בפרחים" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כפרות (צילום: פלאש 90)

פולמוס הכפרות השנתי: ח"כ דב ליפמן (יש עתיד), קורא שלא לבצע את מנהג הכפרות המסורתי על תרנגולים, ומציע במקום זאת לעשות כפרות על פרחים.

"אני מבקש לא להשתמש בתרנגולות למנהג הכפרות" כתב ליפמן בפייסבוק. "הגיע הזמן לעשות את מה שנכון. תשתמשו במטבעות לצדקה. תשתמשו בפרחים. הפסיקו להיות חלק מההתאכזרות הזו".

"דוד המלך לימד אותנו על החמלה של הקב״ה; ״ורחמיו על כל מעשיו״. עכשיו, בזמן המיוחד הזה של עשרת ימי התשובה בואו נבקש מהקב״ה חמלה וברכה לשנה טובה. ובואו נדגים שגם אנחנו חיים על פי חוקי החמלה".

מוקדם יותר, פירסם ליפמן מאמר בערוץ בעלי החיים של אתר ynet, בו קרא לאזרחים שלא לבצע כפרות על תרנגולות.

"המלך דוד לימד אותנו על החמלה של הקב״ה; ״ורחמיו על כל מעשיו״. עכשיו, בזמן המיוחד הזה של עשרת ימי התשובה בואו נבקש מהקב״ה חמלה וברכה לשנה טובה. ובואו נדגים שגם אנחנו חיים על פי חוקי החמלה" כתב ליפמן.

ח"כ דב ליפמן (צילום: פלאש 90)

הרב הראשי האשכנזי לישראל, הרב דוד לאו, פרסם בשבוע שעבר מכתב מיוחד הקורא למנוע פגיעה מיותרת בבעלי החיים במסגרת הכפרות.

"לאלה הנוהגים לשמר את מנהג אבותם בעשיית כפרות בבעלי חיים", כתב הרב לאו, "להזכירכם את החובה הקדושה הקיימת בכל ימות השנה להימנע מ'צער בעלי חיים', למנוע כל סבל וכאב מיותר מבעלי החיים, לדאוג להובלתם בצורה הראויה ולדאוג לטיפול הראוי בהם".

עוד כתב הרב הראשי: "במידה וינהגו בתרנגולים בדרך לא ראויה, ברור שמדובר ב'מצווה הבאה בעבירה', ולא לכך התכוונו חכמים במצוות הכפרות. אשר על כן הן על הסוחרים והן על המקיימים את המצווה להקפיד ביתר שאת על כך"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר