ח"כ דב ליפמן לח"כ יעקב אשר: "השם בוכה עליך"

החלפת המהלומות בין ח"כ דוב ליפמן לבין הח"כים החרדים בעיצומה: לאחר שח"כ יעקב אשר תקף את ליפמן ורמז כי הוא 'לא חרדי', הגיב ליפמן ואמר: "השם בוכה עליך" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מייצג את החרדים? ליפמן ( צילום: פלאש 90)

ח"כ דב ליפמן (יש עתיד) משיב לח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שטען ברמז כי הוא לא נמנה על הציבור החרדי, ואומר כי הוא "חרד לדבר השם".

בדברים שנשא על דוכן הנואמים אמר ח"כ ליפמן: "חבר כנסת יעקב אשר עמד פה בניסיון להגיד שאני לא חרדי. מעניין מאד, ירמיהו הנביא לימד אותנו: "ה' צבאות שופט צדק בוחן כליות ולב". ירמיהו לא הזכיר, חבר הכנסת אשר, שהוא רק בסופו של יום בשר ודם. אבל יותר מזה, 'חרדי' - מהפסוק או מהציטוט- חרד לדבר השם".

"חרד לדבר השם" הסביר ליפמן: "מאמין שדרכיה דרכי נועם; חרד לדבר השם מאמין שדרך ארץ קדמה לתורה; חרד לדבר השם מאמין שיפה תלמוד תורה עם דרך ארץ; חרד לדבר השם לא שופט מיהו חרדי או לא חרדי, נותן את זה לאלוקים".

בהמשך דבריו אמר ליפמן: "אני גאה לעמוד פה, כנציג, חבר כנסת חרדי, חרד לדבר השם, ששואף לאחדות".

ח"כ אשר ששמע את דבריו של ליפמן זעם וניסה להפריע לו בנאומו, ליפמן השיב לו: "דרך ארץ. לא, תן לי לדבר, דרך ארץ קדמה לתורה. חרד לדבר השם. הוא צופה עליך, הוא בוכה עליך, לא אני. הוא בוכה על ההתנהגות שלך".

ליפמן סיים את דבריו ואמר: "ישבתי בשקט פה כשהוא דיבר. אנחנו בני תורה לאורך כל הדורות, אני אמשיך לייצג את בני הישיבה, בני תורה, שרוצים מה שאנחנו מייצגים, שילוב של תורה ועבודה, שילוב של תורה עם פרנסה ואנחנו נחזק את בני הישיבות, את כל הישיבות וחבל שאין לך את התמיכה שלהם".

ה' בוכה עליו? ח"כ יעקב אשר (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר אמר ח"כ יעקב אשר לליפמן: "אתה מחשיב עצמך לחרדי, אני מבקש ממך אל תדבר כחרדי כשאתה לא כזה, אל תעשה הדמיות, ואל תעשה צחוק מאנשים, נכנסת לכנסת רק בגלל שמישהו טעה וחשב שאתה חרדי".

העימות בין החכי"ם החל לאחר שבמהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא 'נשות הכותל' אמר ח"כ משה גפני: "אין מספיק מחלוקות? אתם רוצים להעלות הכל באש?. אם לא אנחנו, הציבור החרדי, בכלל לא היה כותל. היו אנשים שאמרו שאלה סתם אבנים".

"אני מציע שיעלו להר הבית. לא יחזרו משם. הערבים לא ינהגו בהן כמונו. אלפי שנים באו אנשים לכותל, רובם המוחלט כאלה שבית הכנסת עבורם זה תפילה שלוש פעמים ביום. כשההגנה רצתה בזמן המנדט הבריטי להראות בעלות על הכותל, היא הציבה שם מחיצה.. יכולים להתנהג באחריות או בפופוליזם".

גפני סיים ואמר: "כשאני רואה אישה מניחה תפילין בכותל זה פוצע לי את הלב. מאות אלפי גברים ונשים רואים בזה חילול הקודש. אני מבקש בתחינה – בואו להתפלל ולא לעשות פרובוקציות. תעשו את זה בבית הכנסת ולא במקום שנמצאים כל כך הרבה אנשים".

ליפמן הוציא הודעה כנגד גפני וכתב: "ישבתי בדיון ליד ח"כ גפני, שמעתי אותו אומר ש'כואב לו הלב לראות נשים בכותל מתעטפות בטלית ולובשות תפילין'. כחרדי, אני חייב לומר שאני מופתע. אני לא מבין למה עיניהם של הגברים פוזלות לכיוון עזרת הנשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר