המדריך לפרטיות בפייסבוק: כך תמנעו מצוקרברג להדליף את המידע שלכם לחברות פרסום

בזמן שענקיות האינטרנט חושבות שפרטיות היא מילה גסה ומחליטות להפר את הפרטיות שלנו ברגל גסה פעם אחר פעם, "דיגיטל" מגיש סדרת כתבות שתסביר לכם בדיוק איך להוציא את האף הארוך של החברות מהמחשב שלנו. והפעם: פייסבוק (דיגיטל, אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
פייסבוק (צילום: shutterstock)

לאחרונה, נדמה שוב ושוב שענקיות האינטרנט חושבות שהפרטיות היא מילה גסה. זכות היסוד במדינות דמוקרטיות, אשר בעבר אנשים נלחמו ואף איבדו את חייהם בכדי שהממשלות יבינו שהעם דורש וזכאי לפרטיות - הפכה לדבר עליו רבים כך כך בעידן האינטרנט מוותרים בקלות, לפעמים אפילו בלי לשים לב, ותוך כך הם נחשפים כלפי כל העולם, ברגעים הכי פרטיים ואישיים שלהם.

הדבר הוביל את ענקיות האינטרנט, מי יותר ומי פחות, להגיע למסקנה שהפרטיות של האיש הקטן, אינה מוערכת יתר על המידה, ולכן הסיקו שניתן להפר אותה מבלי להסס. הגדילה בחוצפתה חברת פייסבוק, שהודיעה לפני כשבוע שהיא תחל למכור את היסטוריית הגלישה שלכם למפרסמים, כדי שהם, יוכלו לדחוף לכם בכוח את מוצריהם.

לא, לא מדובר רק על מה שפייסבוק יודעת עליכם מהשימוש באתר פייסבוק ובשלל האפליקציות שרכשה והמציאה החברה, אלא היסטוריית הגלישה שלכם באתרים חיצוניים. החברה תשלוף את המידע על ידי זה שתשתפו כתבה או אתר שאהבתם, פייסבוק תשמור את ההיסטוריה הזו, ותסיק ממנה היכן אתם גולשים ומה אתם אוהבים. את המידע כאמור, היא תמכור לחברות פרסום.

מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק. הוא לא יעשה לייק לכתבה הזו (צילום: shutterstock)

הבעיה היא שהפרטיות היא ערך חשוב, גם אם אתם לא תמיד מודעים לכך. החברות לא תמיד אחראיות, לרוב המידע שנאסף עליכם הוא רב, ולא תמיד ניתן לדעת למי מוכרת החברה את המידע הכל כך אישי ורגיש ולמה בדיוק משמש המידע את החברה. לכן, אנו מביאים לכם סדרת כתבות, שתדריך אתכם כיצד ניתן לשמור בכל זאת על הפרטיות, גם בעידן האינטרנט. מכיוון שהתנהלותה של חברת פייסבוק היא המרגיזה מכולם, החלטנו להתחיל אתה.

הדרך הקלה והפשוטה ביותר למנוע את המעקב של פייסבוק אחרי הגלישה שלכם באתרים חיצוניים, היא למנוע עוגיות צד שלישי. 'עוגיות' הם קבצים השומרים מידע אישי, ושולחים אותו לשרתים. בשביל פעילות תקינה של כלל האתרים, לא מומלץ לחסום כליל את העוגיות, מכיוון שהעוגיות גם משמשים לפעילות סדירה של כלל האתרים. אך אם תחסמו את עוגיות צד שלישי, פייסבוק לא תוכל לעקוב אחריכם. הבעיה היא שלא תוכלו לסמן לייק, ולשתף את הכתבות שאהבתם.

את מניעת העוגיות של צד שלישי, ניתן למצוא בהגדרות הדפדפן. בכרום למשל, היכנסו להגדרות, שם בחרו בהצג הגדרות מתקדמות, היכנסו להגדרות תוכן, וסמנו את "‏חסום נתוני אתר וקובצי Cookie של צד שלישי". כאמור, הדבר ימנע מכם לשתף מאתרים חיצוניים.

מכיוון שאנו מאוד רוצים שתמשיכו לשתף את הכתבות ב"כיכר השבת" עם חבריכם, אנו ממליצים לכם להוסיף החרגה של האתר, וכך תוכלו לשתף בקלות את התוכן. היכנסו ל"נהל חריגים" הוסיפו את הכתובת www.kikarhashabat.co.il ובחרו ב"אפשר".

פתרון פשוט יותר הוא התוסף לכל הדפדפנים disconnect. ברגע שתתקינו את התוסף, הוא יחסום עבורכם את הגישה של פייסבוק לדפדפן שלכם. היתרון בתוסף, שהוא ינתב את הגלישה שלכם באופן שגם גוגל וטוויטר לא יוכלו לאסוף עליכם מידע. גם תוסף זה ימנע מכם לשתף ולסמן לייק מאתרים חיצוניים לפייסבוק. את התוסף ניתן להוריד מכאן לכל הדפדפנים מלבד הדפדפן אופרה.

על מנת שתוכלו לשתף את הכתבות מאתר מסויים, לחצו על סימן התוסף, ובחרו ב-F למעלה. כך באתר מסויים זה, יוכל פייסבוק לפעול ללא הפרעה.

ענקיות האינטרנט סבורות שהפרטיות היא מילה מגונה (shutterstock)

בפייסבוק ישנה בעיה נוספת. לפעמים אנו מעניקים בלי לשים לב לחברות גישה לפרופיל שלנו, והן יכולות לפרסם מה שהן רוצות, כאילו בשם שלנו. מה שיכול להוות מטרד של ממש לנו ולחברים שלנו בפייסבוק. כדי למנוע את הדבר, ולנהל את ההרשאות שאתם נותנים לכל המפרסמים הללו, תוכלו להוריד מכאן את התוסף fPrivacy לפייסבוק, ודרכו תוכלו לנהל את ההרשאות, ולמנוע ממי שאתם לא מעוניינים גישה לפייסבוק שלכם. שימו לב עם זאת, כי חלק מהשירותים והמשחקים עובדים רק אם יש להם גישה לפייסבוק שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר