ליפמן על סוגיית נשות הכותל: "למה פוזלים לעזרת הנשים?"

ח"כ משה גפני, אמר היום בדיון שנערך בכנסת, כי "כשאני רואה אישה מניחה תפילין בכותל זה פוצע לי את הלב". ח"כ דב ליפמן בתגובה: "כחרדי, אני חייב לומר שאני מופתע. אני לא מבין למה עיניהם של הגברים פוזלות לכיוון עזרת הנשים" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני וליפמן, ראש בראש (צילום: פלאש 90)

הבוקר (שלישי) נערך דיון בוועדת הפנים של הכנסת סביב סוגיית 'נשות הכותל' ומעצרם. במהלך הדיון אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "אין מספיק מחלוקות? אתם רוצים להעלות הכל באש?. אם לא אנחנו, הציבור החרדי, בכלל לא היה כותל. היו אנשים שאמרו שאלה סתם אבנים".

"אני מציע שיעלו להר הבית. לא יחזרו משם. הערבים לא ינהגו בהן כמונו. אלפי שנים באו אנשים לכותל, רובם המוחלט כאלה שבית הכנסת עבורם זה תפילה שלוש פעמים ביום. כשההגנה רצתה בזמן המנדט הבריטי להראות בעלות על הכותל, היא הציבה שם מחיצה.. יכולים להתנהג באחריות או בפופוליזם".

גפני סיים ואמר: "כשאני רואה אישה מניחה תפילין בכותל זה פוצע לי את הלב. מאות אלפי גברים ונשים רואים בזה חילול הקודש. אני מבקש בתחינה – בואו להתפלל ולא לעשות פרובוקציות. תעשו את זה בבית הכנסת ולא במקום שנמצאים כל כך הרבה אנשים".

בתגובה לדבריו של גפני, אמר ח"כ דב ליפמן (יש עתיד): "ישבתי בדיון ליד ח"כ גפני, שמעתי אותו אומר ש'כואב לו הלב לראות נשים בכותל מתעטפות בטלית ולובשות תפילין'. כחרדי, אני חייב לומר שאני מופתע. אני לא מבין למה עיניהם של הגברים פוזלות לכיוון עזרת הנשים".

ח"כ יעקב אשר: דב ליפמן אינו חרדי

"נכון, אישתי ובנותיי אינן נוהגות כך, אבל עצם ההתעטפות של נשות הכותל בטלית אינה כופה עליי שום דבר, אז למה לנו למנוע זאת? דבר זה נכון במיוחד בהתחשב בעובדה שהכותל אינו בית כנסת אורתודוקסי, אלא מקום קדוש לעם היהודי כולו, וכידוע רוב העם היהודי אינו אורתודוקסי. אף אחת לא מגיעה אליי לבית כנסת שלי ומנסה לשנות את דרכנו".

ליפמן הוסיף וסיים: "בנוסף, ישנן דעות אורתודוקסיות שמתירות את מצוות טלית ותפילין לנשים במניין נשים, ואל כן עניין זה רק מייצר יותר קוטביות במקום למצוא דרכים להתאחד".

ח"כ יעקב אשר הגיב לדברי ח"כ דב ליפמן ואמר: "אתה מחשיב עצמך לחרדי, אני מבקש ממך אל תדבר כחרדי כשאתה לא כזה, אל תעשה הדמיות, ואל תעשה צחוק מאנשים, נכנסת לכנסת רק בגלל שמישהו טעה וחשב שאתה חרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר