על הר קדשנו

למרות האיסור: מאות יהודים עלו בתשעה באב להר הבית

גדולי ישראל קבעו כי העלייה להר הבית בימינו כרוכה באיסור 'כרת', אלא שזה לא מפריע מסתבר, לעשרות יהודים שומרי תורה ומצוות, לעלות להר הבית - למרות האיסור החמור הכרוך בכך. צפו בתיעוד עלייה להר הבית מהיום, של ילדים מקייטנת שבי שומרון יחד עם רבותיהם (חדשות, חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

התופעה מתרחבת: בעיצומו של יום תשעה באב, עלו היום מאות יהודים להר הבית - מקום בית מקדשינו החרב. אלא שהיום - ולא בפעם הראשונה, המדובר באנשים שומרי תורה ומצוות, שעלו להר הבית - על אף האיסור ההלכתי החמור לעלות להר - איסור עליו הסכימו גדולי ישראל זה מכבר.

בין העולים היו גם 15 ילדי קייטנת הת"ת בשבי שומרון, שעלו להר יחד עם רבותיהם - הרב אמיר גרתי ור' אריה ליפו. אלו, הצטרפו לדבריהם לתלמידי ישיבות רבים, שאף קרעו קריעה בבגדם נוכח הר הבית הנתון בידי זדים.

יש לציין, כי על אף היום החם, סירבה המשטרה לאפשר הכנסת מים ושתייה להר עבור ילדי הקייטנה, וזאת בנימוק כי הדבר מהווה פגיעה ברגשות המוסלמים הצמים כעת את צום הרמדאן. אלא שזה לא הפריע לילדים, שפתחו בתום הביקור בריקוד, כשהם שרים "שיבנה בית המקדש במהרה בימינו ותן חלקנו בתורתך".

העלייה היום המצטרפת לעלייה קודמת של יהודים שומרי תומ"צ בחג הפסח.זו אורגנה בידי הקבוצה המכנה את עצמה "אגודת החרדים העולים להר הבית", שאף התגאתה, כי בחג הפסח החולף, הצליחה להרחיב משמעותית את מעגל תומכיה, ולטענתה, 50 חרדים עלו כבר בפסח במהלך החג להר הבית.

בהודעה שפרסמה אז הקבוצה נאמר: "בחול המועד האחרון נרשם בהר הבית שיא חדש: למעלה מ- 50 חרדים אנשים וטף מירושלים מביתר ומעמנואל הגיעו לשערי הר הבית בצהרי יום חמישי שעבר. מהערים החרדיות אף אורגנו הסעות מיוחדות להר הבית".

כזכור, הן מרן הגרי"ש אלישיב והן מרן הגר"ע יוסף קבעו, כי העלייה להר הבית אסורה על פי ההלכה באיסור חמור, כאשר להכרעתם הצטרפו גדולי הרבנים והפוסקים. אלא שלמרות זאת, מנסים גורמים שונים לעודד אנשים שומרים בתורה ומצוות לעלות להר, וזאת בהסברים ונימוקים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר