לפיד: "מקבל באהבה את הביקורת"

סדרת הקיצוצים הכואבים: שר האוצר יאיר לפיד הגיב במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים הערב לזעם הציבורי ואמר: "הייתי רוצה לעמוד כאן ולספר איזה סוכריות אני מחלק" (חדשות)

שושי מילר | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: אבי פרץ - ynet, פלאש 90)

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים שר האוצר יאיר לפיד יחד עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הסביר לפיד כי הקיצוצים מחוייבים, וכי מדובר ב'התנהגות חברתית'.

"הייתי רוצה לעמוד כאן ולספר איזה סוכריות אני מחלק" אמר לפיד, "לצערי אין נסים בדברים האלה. אני לא אחלק כסף שאין, כי אני לא רוצה להגיע למצב של יוון. זה יכול לקרות אם לא נעשה כלום. אבל זה לא יקרה במשמרת שלי. אני מקבל באהבה את הביקורת. מנהיגות פירושה אחריות, ואחריות היא עשיית הדבר הלא פופולרי שהוא הדבר הנכון. והדבר הנכון פוגע באדם העובד, אבל לראשונה האדם העובד הוא לא הנפגע היחיד".

לפיד הסביר כי הפעם, הקיצוצים מכוונים כלפי כולם, ולא כפי שהיה לכאורה בעבר, עת שסקטורים מסוימים לא סבלו מקיצוצים: "הבעיה עם המדינה הייתה שהלכו תמיד רק למעמד הביניים, אבל אני הלכתי גם לכיסים של סקטורים אחרים, כולל החברות הגדולות. פעם, בכל פעם שהייתה בעייה כלכלית, הלכו רק לכיס אחד, בזמן שהיו סדרות של סקטורים שישבו ליד הקופה ומהם חסכו את המאמץ".

"עכשיו יש שוויון בנטל ולא רק במובן אחד" אמר לפיד. "הלכנו לכל הכיסים. מה שאתם רואים זאת התנהגות אחראית, אחרי תקופה שבה אנשים לא לקחו החלטות קשות. זאת התנהגות אחראית בסיטואציה מאוד מורכבת".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר: "זה היה אחד המשאים ומתנים הכי קשים שקיימתי, וקיימתי הרבה. המדינה נמצאת במשבר קשה, אין חולק על כך, וגם ציבור העובדים - סדר גודל של מיליון משפחות - הבין שגם אנחנו צריכים לשאת בחלק מהנטל לעזור ולו במקצת לטובת הכלכלה בישראל. אני מקווה שבשנים הבאות הצמיחה תגדל ואז עוד בעיות יוכלו להיפתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר