שר האוצר יאיר לפיד: "נקצץ, יהיה קשה ומלחיץ"

שר האוצר החדש יאיר לפיד, כותב בהודעה שהפיץ לתומכיו, כי ייבצע קיצוצים קשים וכואבים בשל המצב הכלכלי אליו נקלעה מדינת ישראל. "זה לא יהיה ארוך" (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
שר האוצר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

שר האוצר החדש יאיר לפיד מצהיר כי בתקופה הקרובה יתבצעו קיצוצים קשים וכואבים ביותר, וזאת בכדי לשקם את המצב והגירעון אליו נקלעה מדינת ישראל. "זה לא יהיה ארוך" אומר לפיד.

בניוזלטר ששלח לפיד לתומכיו כתב: "התמונה הנפרשת אט-אט בפני היא גרועה הרבה יותר ממה ששיערתי. עזבו אתכם ממילים כמו "גירעון" או "משבר פיסקלי", אני אסביר את זה הרבה יותר פשוט: באתי לשפץ את הבית, אבל אז גיליתי שבחשבון שלנו יש אובר-דראפט. איזה אובר-דראפט? מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל".

"איך זה קרה?" שואל השר לפיד "כמו כל אובר-דראפט: בזבזו המון כסף שלא היה, לא הגיע כסף שחשבו שיגיע, לקחו התחייבויות שאסור היה לקחת".

"התברר, שוב, שאזרחי ישראל תמיד יודעים על מה הם מדברים. כבר כמה שנים שמנסים למכור להם שמצבם טוב, והם כל הזמן אומרים שזה לא נכון ולא יכול להיות. רע להם, רע לכל מי שהם מכירים, הם מרוויחים בסדר אבל לא גומרים את החודש, אין להם שום סיכוי לקנות דירה".

"זה מה שאני הולך לעשות" אומר לפיד. "להכנס בו בכל הכוח. נעבוד קשה, נצטמצם, נוריד הוצאות, נקצץ גם במקומות הכואבים. יהיה קשה, יהיה מלחיץ, אבל יש לזה גם יתרון: אם נעשה את זה עכשיו, זה לא יהיה ארוך".

לפיד מספר כי השנה הראשונה שלו במשרד האוצר תעסוק בצימצום האובר-דראפט. "הייתי מעדיף לעסוק בדברים יותר משמחים, אבל אני מאמין שהתפקיד שלי הוא ללכת בדיוק לאיפה שקשה. הבעיה נוצרה מפני שבמקום לנהל כלכלה אחראית לקחו הלוואות ענק ועשו מסיבה. אני לא הולך לחזור על הטעות הזו".

"מי שירגיש בשנה הקרובה שהמצב שלו הורע, צריך לדעת שזה יהיה זמני. ככל שהפעולות שלנו יהיו נחרצות יותר עכשיו, נוכל בשנה הבאה לעשות יותר – יותר בהורדת מחירי הדיור, בחינוך, ברווחה, בסיוע לעסקים קטנים, בשיוויון בנטל" כתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר