ברית בנט-לפיד במשבר

לפיד רוצה נישואין אזרחיים; בן דהן: לא יקום ולא יהיה

הברית האדוקה בין נפתלי בנט ליאיר לפיד, נסדקת. לאחר דרישת לפיד להתרת נישואין אזרחיים, מבהיר ח"כ הרב אלי בן דהן בראיון ל"כיכר השבת" כי לא יקום ולא יהיה. בן דהן מוסיף וחושף על מגעים שהוא מנהל עם ראשי ישיבות ונציגי אדמו"רים. באשר לחרם החרדי, הוא אומר: "זה מגוחך". ראיון (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מגעים עם הרבנים. אלי בן דהן (צילום: פלאש 90)

ברית בנט-לפיד במשבר: הרב אלי בן דהן, חבר-כנסת מטעם סיעת 'הבית היהודי', מצהיר בראיון ל"כיכר השבת" באופן חד-משמעי כי לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת ולא יהיו נישואין אזרחיים. עוד הוא חושף כי בימים אלו הוא נפגש עם ראשי ישיבות ונציגי אדמו"רים בצביור החרדי.

ההתקדמות במשא-ומתן הקואליציוני בין הבית היהודי לליכוד בצל הדיווחים על משבר במגעים בין יש עתיד לליכוד, בשל ויכוחים וחילוקי דעות קשים הן על תפקידים ומספר השרים בממשלה, והן בנושאים עקרוניים, גוררות משבר חריף בברית בין נפתלי בנט ליאיר לפיד.

ח"כ הרב אלי בן דהן, מ'הבית היהודי', שעשוי להתמנות לתפקיד שר הדתות בממשלה הבאה, מבהיר בראיון ל"כיכר השבת", בצורה נחרצת כי בממשלה בה הם יהיו חברים, לא תופעל תחבורה ציבורית בשבת ולא יהיו נישואין אזרחיים. "חד וחלק, זה כלל לא עומד על הפרק", הוא מדגיש.

בפתח הראיון, מבהיר בן דהן כי הוא מקווה מאוד שכבר בימים הקרובים יושג הסכם קואליציוני ותוקם ממשלה חדשה לתועלת עם ישראל ומדינת ישראל. "להערכתי זה קרוב ואפשר לדבר על כל הקשיים של הרגע האחרון", הוא מבהיר.

"אני מקווה מאוד", מוסיף בן דהן, "שבהמשך יצטרפו אלינו גם המפלגות החרדיות. אני לא רואה סיבה שהם יישארו בחוץ. ננסה להגיע להבנות בכל הנושאים שנמצאים בויכוח ונשתדל לגשר על הפערים כשאני סבור שהם יוכלו להצטרף בסופו של דבר במהלך החודשים הקרובים לקואליציה יחד איתנו".

אתם החרמתם את החרדים בזה שתליתם את הצטרפותכם לממשלה בהצטרפותו של יאיר לפיד שאינו מעוניין לשבת יחד עם המפלגות החרדיות באותה ממשלה, אנחנו מקשים.

"הדברים אינם מדוייקים", מנסה בן דהן להתחמק וטוען כי "מי שגרם למצב הזה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שהעדיף להקים ממשלת מרכז-שמאל ולהשאיר אותנו בחוץ ולא נותרה לנו ברירה אלא לשתף פעולה עם יש עתיד".

"בפגישה שערך נתניהו עם יאיר לפיד ימים ספורים לאחר הבחירות הבהיר ראש הממשלה כי בכוונתו לייצר שותפות עם יש עתיד, התנועה והמפלגות החרדיות. לשאלת לפיד מה עם הבית היהודי, השיב נתניהו כי אינו מעוניין בהם כחלק מהממשלה. בעקבות הדברים הללו לא היתה לנו ברירה אלא ליצור ציר של שיתוף פעולה עם לפיד על כל המשמעויות של הדבר", הוא מוסיף.

בן דהן ממשיך ואומר כי "דרך אגב כאשר נפתלי בנט ואורי אריאל קיימו שיחות עם נציגי המפלגות החרדיות הן במהלך הבחירות והן לאחריהן, הם לא קיבלו תשובה חיובית והצהרה מפורשת כי הם לא ייכנסו בלעדינו אז אין טעם לבוא כלפינו בטענות".

מה דעתכם בנוגע לקולות הגוברים בציבור החרדי להובלת חרם כנגד מוצרים מההתנחלויות?

"זה מגוחך וחסר טעם", משיב בן דהן, "אני בטוח שהחיבור בין הציבור החרדי לציונות הדתית הוא יותר חזק מהפוליטיקה הזאת והדבר לא יקרה".

במהלך דבריו, חושף בן דהן על פגישות שהוא מקיים בימים אלו עם רבנים וראשי ישיבות מהציבור החרדי. "אמש היה אצלי לפגישה ראש ישיבה ליטאית חשובה", חושף בן דהן, "ובשיחה עימי הוא גינה את הקריאות לחרם על הציבור הדתי-לאומי. צריך לנסות להגיע להבנות, הוא אמר, ואני בטוח שהוא מייצג את מרבית הציבור החרדי".

בן דהן מסרב להרחיב על המגעים עם אותו ראש ישיבה ומתעקש שלא לחשוף את זהותו, אך אומר כי להערכתו "הוא מייצג גורם רוחני בעל השפעה רבה בציבוריות החרדית, המנסה לתאם הבנות בין הציבורים השונים".

בדבריו, חושף בן דהן כי בימים הקרובים הוא וחבריו ייפגשו עם ראשי ישיבות נוספים וכן עם נציגי אדמו"רים חשובים על-מנת לדון בנושאים השנויים במחלוקת ולנסות לגשר על הפערים.

לסיום אנחנו שואלים, האם 'הבית היהודי' מצטרפת לדרישות של 'יש עתיד' בפגישות המו"מ, כפי שדווחו הבוקר, לאפשר תחבורה ציבורית בשבת ולהתיר נישואין אזרחיים, כחלק מהברית בין שתי המפלגות.

"אני אומר מידיעה ברורה", אומר בן דהן בנחרצות, "כי הנושאים הללו כלל לא עומדים על הפרק. אני מצהיר במפורש כי הממשלה בה נהיה שותפים לא תאשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ולא תתיר נישואין אזרחיים".

"אתה יכול לרשום זאת בשמי", הוא מוסיף כדי להבהיר את נחרצות הדברים.

הבוקר דווח בעיתון 'מעריב' כי 'יש עתיד' הציבו שורת דרישות לשינוי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. בין היתר הם דורשים הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הקלות בגיור, לאפשר לפסולי חיתון להינשא ולהביא לשינויים בהתנהלות הרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר