פרסום ראשון

לראשונה: הרב אלישיב חתם על הוראת קבע - למען ישיבת 'מיר'

בעיצומו של הקמפיין להצלת הישיבה הגדולה בעולם, הגיע ראש הישיבה הטרי, הגאון רבי אליעזר יהודא פינקל אל ביתו של פוסק הדור, הגרי"ש אלישיב כדי להתברך מפיו. הגרי"ש ביקש לסייע להצלת הישיבה והבהיר כי תרומה חד פעמית "היא לעג לרש". זה נגמר בחתימה היסטורית על הוראת קבע (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרי"ש אלישיב (שמואל דריי)

היסטוריה בבית מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב: הבוקר הגיע לביתו של הרב אלישיב ראש ישיבת מיר החדש, הגאון רבי אליעזר יהודא פינקל שממלא את מקום אביו זצ"ל.

הרב אלישיב ניחם את הרב פינקל וברכו שיצליח בתפקידו ויזכה להרביץ תורה שנים ארוכות.

בשלב מסויים בשיחה, התעניין הגרי"ש במצבה הכלכלי הקשה של הישיבה ושאל את ראש הישיבה כיצד יוכל לסייע. "תרומה חד-פעמית", הסביר הגרי"ש, "תהיה לעג לרש".

רבי אליעזר יהודא פינקל הוציא מכיסו הוראת קבע והגיש אותה למרן פוסק הדור שחתם עליה תוך שהוא מציין כי מעולם לא חתם על הוראת קבע.

מתברר כי ישיבת מיר, שהיא הגדולה בעולם, היא הראשונה והיחידה מסוגה שזכתה להוראת קבע אישית מהגרי"ש אלישיב.

בתוך-כך, תלמידיו ושומעי לקחו של הגרי"ש נערכים למעמד אדיר של סיום הש"ס בשילוב כינוס ראשי ישיבות בראשות גדולי ישראל שיערך לרגל עשור לפטירתו של הגרא"מ שך זצ"ל.

אלפי בני ישיבות מעשרות ישיבות בארץ סיימו את הש"ס לע"נ הגרא"מ. נציגי הישיבות העבירו למארגני רשימות של המסכתות שסיימו בישיבתם, ומודעות על כך פורסמו בעיתונות בחודשים האחרונים.

כדי לאפשר לגרי"ש להשתתף בכינוס, הוחלט כי הוא יערך בבית-הכנסת של הגרי"ש בשכונת מאה שערים בירושלים. מסכי ענק יוצבו מחוץ לבית המדרש, כדי לאפשר לקהל לקחת חלק במעמד.

יצויין כי זהו האירוע והכינוס הראשון בו צפוי להשתתף מרן הגריש אלישיב מאז נחלש ומאז פסקו שיעוריו הקבועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר