"שובו בנים", היום שאחרי: גילויים חדשים

ביום שאחרי סיום פרשת "שובו בנים" המצערת, "כיכר השבת" מביא גילויים חדשים: מהיכן נשלפו ההקלטות, וגם: הביקורת על ההנהגה (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

דווקא ביום שאחרי ההפיכה הגדולה ב´שובו בנים´ - ניטרול הבן ר´ נחמן מהנהלת והנהגת הקהילה והכנסת חמישה נציגים אחרים, נשמעים קולות הביקורת בתוככי הקהילה על המהלך.

הטענה היא: האב שילם על חטאי הבן. נחמן שילם על טעויות בנו, נכד הרב, נתן.

לטענת גורמים בכירים בקהילה, אין ספק שכולם יכבדו את החלטת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד רב הקהילה, אלא שבסך הכל הם אומרים, נחמן הפך את הקהילה מכת הזויה לקהילה נורמלית, מוסדות חינוך עם מחנכים מהשורה הראשונה, תלמידים שגדלים בחינוך המתאים לחינוך חרדי והנהגות שהביאו ל´נירמול´ הקהילה ואנשיה.

אמנם, גם להם יש טענות שנותרות ללא מענה. אולם לטענתם ´אין צדיק בארץ אשר ייעשה טוב ולא יחטא´ - אף אחד לא חסין מטעויות, וגם אם טעה בגישה עדיין אי אפשר למחוק את ההישגים הרבים שהביא לקהילה שבשנים האחרונות הפכה ללגיטימית ומקובלת בין שאר החצרות והקהלים החרדיים.

"אולי הטעות הגדולה ביותר שלו, שבעקבותיה נאלץ לשלם את המחיר הכבד - חוסר השליטה בבנו נתן". בקהילה אומרים כי הוא זה שהביא לאמצעים האלימים והחריגים, בהצבת מאבטחים בריונים ואלימים סביב הרב, בהרחקת אברכים או מקורבים חדשים לקהילה בדרכים בזויות ולא אנושיות, מה שהביא לסלידה של כל אדם שראה איך הדברים מתנהלים.

בינתיים מתארגנים ב´שובו בנים´ לקראת הייארצייט של רבי נתן מברסלב החל ביום חמישי הקרוב. התוכנית היא שהקהילה תקיים אירוע גדול ומרכזי, בו יראו החסידים לראשונה את רבם, הרב ברלנד שליט"א על גבי מסך ענק נושא מדברותיו ואולי אפילו מספק אמריה ברורה על מחול השדים שעברה הקהילה בשבועיים האחרונים. הרב לא יופיע באירוע עצמו, "זה מוקדם מידי" אומרים מקורביו.

עוד פרטים שמתבררים על הדרך בה הצליחו להוציא החוצה את כל הרפש באמצעות סרט ´החשיפה´ שהופץ בין החסידים. מתברר שכל השיחות שנוהלו במרכזייה של הישיבה הוקלטו ונשמרו. כך גם התיעודים ממצלמות האבטחה של השמירה והמצלמות הנסתרות בשיעורי הרב, שחוברו כולם למחשב אחד.

פורצים מיומנים ומקצועים חדרו למשרדיו של נחמן ברלנד לפני מספר שבועות, ולא הותירו אחריהם סימנים מסגירים, אפילו בכסף לא נגעו. הם נטלו עמם מוצר אחד: דיסק קשיח ובו כל ההקלטות, המסמכים והתיעודים כולל חומרים שעדיין לא פורסמו. כך יצא אבק השריפה לאוויר העולם. שריפה שהביאה לתוצאה: ההפיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר