מגה טרוריסט: הכל על אחמד ג'עברי

בשעה האחרונה אישר צה"ל כי רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי, חוסל מירי של חיל האוויר. מי היה אחמד ג'עברי? מדובר ברמטכ"ל ארגון הטרור חמאס, ומי שעמד מאחורי חטיפתו של גלעד שליט. היה אחראי על הפלג הצבאי של ארגון הטרור, וניצח על פעולות חבלה רבות

ב. ניסני | כיכר השבת |
(באדיבות: ערוץ הכנסת)

בשעה האחרונה אישר צה"ל כי רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי, חוסל מירי של חיל האוויר.

מי היה אחמד ג'עברי?

ג'עברי הוא רמטכ"ל ארגון הטרור חמאס, ומי שעמד מאחורי חטיפתו של גלעד שליט. הוא היה אחראי על הפלג הצבאי של ארגון הטרור, וניצח על פעולות חבלה רבות.

אחמד ג'עברי, בן 52, נחשב לאחד מבכירי ארגון החמאס ברצועת עזה, בתפקידו פיקח על התפתחותה של הזרוע הצבאית של החמאס במהלך שנות אינתיפאדת אל-אקצא.

ג'עברי החל את דרכו בחמאס כפעיל בדרג הביניים של הארגון, ושימש כחוליה המקשרת בין איסוף הכספים לפעילות הצבאית. מתוקף תפקידו הפך מקורב לבכירי הארגון.

בשנות ה-90 עבר למעורבות ישירה בהוצאה לפעול של פיגועים, ובשל כך היה עצור במשך 13 שנה בישראל. שותפו לתא היה סלאח שחאדה.

בשנת 2003 קיבל את הפיקוד על הזרוע הצבאית של החמאס לאחר חיסולם של בכירים צבאיים בתנועה, סלאח שחאדה ואברהים מקאדמה ופציעתו של מוחמד דף.

בשנת 2004 נעשה ניסיון לחסל את ג'עברי על-ידי ירי טילים ממסוקי אפאצ'י. כתוצאה מכך, הוא נפצע פצעים בינוניים. בנו, אחיו ושלושה מבני משפחתו נהרגו.

בתפקידו פיתח ג'עבר את הליבה הצבאית של החמאס בעזה, והפך את החמאס לארגון צבאי של ממש, והיה אחד מיוזמי ההפיכה הצבאית של החמאס נגד הרשות הפלסטינית ברצועת עזה.

בשנה שעברה חתם באופן אישי על העסקה לשחרורו של גלעד שליט, ובצהריים, חוסל על-ידי כלי טיס של חיל האוויר בעת שנסע ברכבו ברצועת עזה.

צפו בפרופיל המלא, באדיבות ערוץ הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר