מה הקשר בין זכיית "מכבי" לאנטישמיות?

לאחר זכייתה של קבוצת הכדורסל "מכבי תל אביב" באליפות אירופה, הוצפו הרשתות החברתיות בספרד באלפי תגובות אנטישמיות. כנגד חמישה מהמגיבים הוגשה תלונה (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
חגיגות הזכייה אמש בכיכר רבין בתל אביב (צילום: פלאש 90)

הקהילה היהודית בקטאלוניה ומספר ארגונים פרו-ישראלים בספרד פנו למשטרה בעקבות אלפי תגובות אנטישמיות שהציפו את הרשתות החברתיות במדינה לאחר זכייתה של קבוצת הכדורסל "מכבי תל אביב" באליפות אירופה.

כאמור, הקהילה היהודית בקטאלוניה הגישה היום (שלישי) תלונה למשטרה בברצלונה כנגד חמישה מהמגיבים האנטישמיים שזוהו.

כלי תקשורת במדינה דיווחו על הגשת התלונה וציינו כי לאחר הניצחון של הקבוצה הישראלית נרשמו ברשתות החברתיות במדינה כ-18 אלף תגובות אנטישמיות.

בין התגובות האנטישמיות שפורסמו: "תכניסו את היהודים לתאי גזים. יאללה מדריד"; "שחקני מכבי יעשו מקלחת אחרי המשחק... אבל אני מקווה שבמקלחות הגזים"; "יהודים מסריחים. אצל היטלר כל זה לא היה קורה" ו"עכשיו אני מבין את היטלר ואת השנאה שלו כלפי היהודים".

הדיון נגד חמשת המגיבים שזוהו צפוי להיערך בשבועות הקרובים.

הנהלת היורוליג הוציאה תגובה רשמית לנושא, בה נאמר כי "היורוליג מבקשת להביע את סלידתה המוחלטת מכל גזענות שהיא ומתגובות גזעניות ומפלות שנעשו ברשתות החברתיות לאחר זכייתה של מכבי תל אביב.

"היורוליג, ארגון ספורטיבי עם קבוצות מ-12 מדינות שונות, חוגג את הגיוון בשפות, תרבויות, גזעים ודתות ומקדם את הספורט בכלל והכדורסל בפרט, ככלי לשיתוף בין הקהילות".

עוד נכתב בהודעת היורוליג: "נמשיך במאמצנו למגר את הגזענות. אנחנו מקווים שהאנשים שכתבו את הדברים הללו ילמדו מהאוהדים שהגיעו לפיינל פור במילאנו מספרד, רוסיה, ישראל ומדינות רבות אחרות, איך אפשר לחיות בהרמוניה מושלמת וכבוד הדדי כאשר חולקים את אותה תשוקה, לכדורסל. היורוליג יעבוד עם הרשויות במטרה להעלים את כל תופעת האפליה והגזענות".

כזכור, בתחילת השבוע ניצחה מכבי בגמר הפיינל פור של היורוליג את הקבוצה הספרדית "ריאל מדריד" בתוצאה 98:86 לאחר הארכה. כלי התקשורת בישראל יצאו מגדרם ופירגנו לצהובים מישראל, אך נראה שהאוהדים הספרדים אהבו קצת פחות את הפסד קבוצתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר