הרב מרדכי בלוי:

"המופעים של שוואקי ופריד מעורבים. מי שיגיע - יצולם"

יו"ר "משמרת הקודש והחינוך", הרב מרדכי בלוי, מזהיר מפני גדולי הזמר החסידי, רגע לפני עונת ההופעות: "כל מי שמגיע למופעים הללו מצולם. אחר-כך, הם ירצו להכניס את ילדיהם למוסדות ולא יבינו למה לא מקבלים אותם". על יעקב שוואקי: "הוא לא נשמע לרבנים, עושה מה שבא לו". האזינו (בכיכר)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הרב בלוי (צילום: דוד כהן)

רגע לפני פתיחת עונת ההופעות החסידיות, מזהיר יו"ר משמרת הקודש והחינוך, הרב מרדכי בלוי: "אלה מופעים מעורבים לחלוטין. גם המופע של אברהם פריד בבריכת הסולטן, וגם המופע של יעקב שוואקי בקיסריה הן הופעות מעורבות", הוא אומר בראיון מיוחד ל"קול החרדי".

לשוואקי היסטוריה בעייתית עם הרב בלוי שהתבטא עליו בחומרה בעבר. גם הפעם, הרב בלוי מזהיר מפניו ומתאר אותו כמי ש"לא נשמע לרבנים, לא מתקשר איתם. הוא עושה מה שבא לו".

האם "משמרת הקודש" תנקוט בצעדים משמעותיים נגד החרדים שישתתפו במופע? הרב בלוי: "צריך להיות טמבל כדי לא לדעת שהמופעים הללו מתועדים בצורה כלשהי על-ידי המארגנים עצמם. יש מצלמות מכל כיוון. אדם שמחשיב את עצמו חרדי, אני ממליץ לו להתחפש או להסתיר את זהותו. חבל לו, כי בסופו של דבר הוא ירצה להכניס את ילדיו למוסדות.

"בחודש האחרון, צעירים מתוכינו צפו בקיוסקים למיניהם במשחקי כדורגל מהמונדיאל. משמרת הקודש והחינוך הוציאה משמרות מיוחדות שתיעדו את הצופים. יש בידינו את כל התמונות האלה".

מדוע לא מאורגנים ערבי שירה כשרים למגזר החרדי? לרב בלוי יש תחליף ראוי מבחינתו למופעי הענק.

"בהחלט מחפשים דרכים כשרות לכך", הוא אומר. "בנוסף, כל יהודי מוזמן לקריית השמחות בבני-ברק, שיראה כמה ארועים, כמה שמחה אמיתית. יש הכנסות ספרי תורה, יש קעמפים שמביאים אנשי מוזיקה איכותיים".

הרב בלוי מגלה יכולת התבטאות ציורית כשהוא נדרש לתאר את המתרחש במופעים: "עומד איזה כוכב על הבמה, מרקד כמו טווס, אורות מנצנצים ועשן ואש מכל הכיוונים - זה 'גויש' לגמרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר