מחקר: מרכיבים בשוקולד משפרים את הזיכרון

אוהבים שוקולד? עכשיו יש לכם סיבה טובה להוסיף אותו לתפריט היומי בלי נקיפות מצפון: מחקר חדש מוכיח שמרכיבים מסוימים בשוקולד מסייעים משמעותית לשיפור הזיכרון. לפני שאתם מתלהבים, מדובר בשוקולד מריר (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
השוקולד שישפר לכם את הזיכרון (צילום: shutterstock)

אוהבים שוקולד? עכשיו יש לכם סיבה טובה להוסיף אותו לתפריט היומי: מחקר טרי שהתפרסם ביום ראשון האחרון, מוכיח כי מרכיבים מסוימים שקיימים בשוקולד, עשויים לסייע בשיפור מיומנויות זיכרון שאנשים נוטים לאבד עם הגיל.

המחקר שהתפרסם בכתב העת Nature Neuroscience, בדק 37 אנשים בריאים בגילאי 50-69 ששתו משקה קקאו המכיל נוגדי חמצון טבעיים (פלבנואידים) במשך שלושה חודשים. הקבוצה ששתה כמות גדולה יותר של נוגדי החמצון, הפגינה ביצועים טובים יותר לעומת אלה ששתו משקה מופחת פלבנואידים.

במספרים זה נשמע הרבה יותר טוב: אנשי הקבוצה ששתתה יותר נוגדי חמצון ביצעה את משימות הזיכרון כאילו היו צעירים בשניים עד שלושה עשורים מגילם המקורי, כך אומר ד"ר סקוט א. סמול, נוירולוג במרכז הרפואי באוניברסיטת קולומביה והמחבר הראשי של המחקר.

"זו תוצאה מרגשת" אמר לניו יורק טיימס הנוירולוג קרייג סטארק מאוניברסיטת קליפורניה, וחבר במחקר. "מדובר במחקר ראשוני, ואני רואה בו את יריית הפתיחה. זה שוקולד. מי יתנגד לאכול שוקולד?" הוסיף סטארק.

ממצאי המחקר הנוכחי תומכים במחקרים קודמים המצביעים על הקשר בין נוגדי חמצון לזרימת דם משופרת וזיכרון. עם זאת, מומחים אומרים שתוצאות המחקר החדש, גם אם הוא קטן, מרחיקות לכת הרבה יותר.

עם זאת, המחקר הוא לא תירוץ לרוץ לקנות חטיפי שוקולד. כדי להשיג את המנה היומית המומלצת של נוגדי החמצון, יש לאכול לפחות 300 גרם שוקולד מריר ביום. תהליכי העיבוד של שוקולד החלב מפחיתים משמעותית את כמות נוגדי החמצון בשוקולד.

עורכי המחקר מתכננים מחקר המשך שיהיה רחב בהרבה וינסה לגלות כיצד נוגדי החמצון מסייעים לזיכרון. תיאוריה אחת טוענת כי הם משפרים את זרימת הדם במוח, ואילו לפי תיאוריה אחרת, הפלבנואידים מסייעים לדנדריטים - הקולטנים של תאי העצב - לגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר