"צוק איתן" | היום השמיני

ההרוג הראשון של "צוק איתן": אדם שהגיע לחלק אוכל לחיילים

אזרח בן 37 נהרג מפגיעת פצמ"ר באזור עוטף עזה. ההרוג הגיע למקום בכדי לחלק אוכל לחיילים. קודם לכן, מטח כבד של עשרות רקטות לעבר אזור גוש דן והשפלה, אשדוד, אשקלון, באר שבע ועוטף עזה. שתי רקטות פגעו ישירות בבתים באשקלון. רקטה אחת פגעה בכיתה בבית ספר בראשל"צ. לא דווח על נפגעים במקום, אך נזק נגרם למבנים. חיל האוויר תוקף יעדי טרור ברצועה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פינוי הפצועים לבית החולים (פינוי הפצועים לבית החולים (צילום: אביעוז דוד - דוברות ביה"ח ברזילי)

הרוג ראשון ב"צוק איתן": אזרח בן 37 שהגיע לאזור עוטף עזה בכדי לחלק אוכל לחיילים נהרג מפגיעה ישירה של פצמ"ר. כוחות ההצלה ניסו להציל את חייו והוא הובהל לבית החולים ברזילי באשקלון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

פגיעת הפצמ"ר הגיעה במקביל למטח הכבד ביותר שנורה עד כה במבצע "צוק איתן", כאשר עשרות רקטות נורו לשטחים נרחבים בישראל - אזור גוש דן והשפלה, אשדוד, אשקלון, באר שבע ועוטף עזה. מערכת "כיפת ברזל" ביצעה מספר יירוטים מוצלחים.

שתי רקטות התפוצצו בשני בתים בעיר אשקלון. לא דווח על נפגעים בנפש, אך נזק נגרם למבנים. בנוסף, רקטה אחת פגעה בכיתה בבית ספר בראשון לציון. אין נפגעים בנפש, אך נזק רב נגרם לכיתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ קיימו מסיבת עיתונאים מיוחדת והתייחסו להסלמה בלחימה.

לדברי נתניהו: "הבוקר הודעתי שאם חמאס והג'יהאד האסלאמי לא יקבלו את הפסקת האש הם ישלמו את המחיר. צה"ל מפציץ מהצהריים יעדי טרור ברצועה. מי שפוגע באזרחנו ישלם את המחיר. אנחנו פועלים בכל החזיתות באחריות ובשיקול דעת בכדי להגן על אזרחנו מירי הרקטות. היה עדיף לעשות זאת בדרך מדינית וכך ניסינו לעשות. החמאס לא הותיר בידינו ברירה אלא להרחיב את הפעילות כנגדו".

ראש הממשלה נתניהו מתייחס להסלמה (צילום: יוגב אטיאס - ynet)

נתניהו הוסיף: "אלה רגעים בהם צריך לקבל החלטות בקור רוח ובאורך רוח וללא התלהמות. אני נחוש לעשות את הדבר הנכון ואני יודע שאתם סומכים עליי להתעלם מרעשי הרקע ולבצע את המשימה. נעשה הכל, אבל הכל, בכדי שהשקט יחזור לאזרחי ישראל".

בתוך כך, חיל האוויר תוקף עשרות יעדי טרור ברצועת עזה, זאת לאחר שמוקדם יותר היום הורו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון לשוב ולתקוף יעדי טרור ברחבי הרצועה.

כזכור, הבוקר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני ברוב של שישה מול שני מתנגדים, לקבל את הצעת מצרים להפסקת אש במבצע הצבאי מול החמאס ברצועת עזה. ישראל נצרה אש מאז שעות הבוקר אך ארגון הטרור החמאס לא הסכים להפסקה וירי הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל לא פסק.

כאמור, נתניהו ויעלון הורו על חידוש התקיפות ברצועת עזה, וחיל האוויר כבר החל במתקפה חדשה. גורם מדיני בכיר אמר כי "נתניהו הורה לפעול בעוצמה נגד מוקדי הטרור ברצועה".

בעקבות ההתפתחויות האחרונות, בצה"ל נערכים יותר מתמיד לאפשרות של פעולה קרקעית בתוככי הרצועה.

בכיר צבאי אומר כי "קיבלנו אישור לתקוף מהאוויר בזמן הקרוב בעקבות המטחים מהשעות האחרונות. תהיה תגובה ולא נעבור על זה לסדר היום".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, אמר כי "לאור המשך הירי על ידי ארגון חמאס ושאר ארגוני הטרור, אנחנו פועלים מולו עכשיו כפי שפעלנו בימים האחרונים בעוצמה ואל מול מרכיבי התשתית המבצעית שלו. חמאס פתח את המערכה שלו והביא על עצמו נזק משמעותי על כל התשתיות המבצעיות שלו. במהלך המבצע, חמאס נכשל ביכולת שלו להפתיע אותנו באוויר, ביבשה ובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר