האמת נחשפת • תיעוד מיוחד

מי לא עומד בצפירה? קומץ של קיצוניים וצלמים חילונים

צומת כיכר השבת בירושלים, מהווה כר נוח לצלמי עיתונות חילונים שעטים אחר תמונה של חרדי שלא עומד בצפירת הדומיה. אתר "כיכר השבת" מגיש וידאו מיוחד, המוכיח כי מרבית החרדים מכבדים ועומדים בצפירה, ורק קומץ קיצוניים כמו גם צלמי עיתונות חילונים, הם אלו המחללים את זכר הנופלים • צפו (אקטואליה)

יעקב לביא | כיכר השבת |
(צילום: קובי ישעיהו)

האמת נחשפת: מדי שנה, מדי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בעת הישמע צפירת הדומיה לזכר הנופלים, הופך צומת כיכר השבת בירושלים, לזירת התגוששות בין קומץ קיצוניים לצלמים חילונים.

בעוד מרבית בני הציבור החרדי זוכר את הנופלים ומכבד את היום, מי בעמידה בצפירה ומי באמירת פרקי תהילים ולימוד משניות לזכר הנופלים והקורבנות, בוחר קומץ הזוי של קיצוניים, הנמנים על הנטורי קרתא, לצאת בכוונה תחילה לרחובה של עיר ולרוץ סביב עצמו כדי לבזות את היום ואת הנופלים.

צלמי עיתונות חילונים, נופלים במלכודת אותה טומנים להם אותם קיצוניים, ומתעדים אותם בשמחה גלויה לאיד, מבלי להבחין כי מדובר בקומץ קטן ותו לא.

יתירה מכך, דווקא הצלמים החילונים הם אלו שמחללים את צפירת הדומיה, לא עומדים בה ולא זוכרים את הנופלים, העיקר למצוא את התמונה שתכפיש מאות אלפי בני אדם.

אך לא עוד.

בתיעוד וידאו מיוחד, המצורף לכתבה, ניתן לראות בבירור, את עשרות החרדים המכבדים את הנופלים ועומדים דומייה במשך שתי הדקות בהן נשמעה הצפירה, לעומת קומץ ההזויים שרצים וצווחים ומחללים את זכר הנופלים, לצד הצלמים החילוניים שלא מהססים לצעוד בהישמע הצפירה בדרך לתמונה הנכספת.

בנוסף, בפרויקט מיוחד של "דוסים", הגיעו למקום עשרות חרדים שהוכיחו קבל עם ועולם כי הם מכבדים את הנופלים ועומדים בצפירה.

הרב דב פוברסקי, מספר ל"כיכר השבת" כי "באנו להראות שהתקשורת מחפשת רק את התמונות שמשמיצות את הציבור החרדי ולנסות לשים אותנו במקומות שאנחנו לא נמצאים בהם ולהציג אותנו בצורה שלילית".

"באנו פה", הוא מספר, "להראות להם שאנחנו לא מוצגים כפי שהם רוצים להציג אותנו, באנו פה בצפירה ועמדנו עם שלט שאנחנו רואים את הדברים בצורה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר