פרסום ראשון

מכה לעולם הישיבות: בוטל התקציב עבור תלמידי חו"ל

מסמך שנשלח על ידי משרד החינוך למנהלי הישיבות, מנחית מכה נוספת על עולם התורה: שר החינוך שי פירון חתם בימים האחרונים על ביטול סופי של התקציבים לתלמידי חו"ל. הביטול ייכנס לתוקפו עם תחילת שנת 2014, כאשר עד אז תינתן תמיכה מופחתת. הנפגעות העיקריות: ישיבות דוגמת מיר (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אברכים ותלמידים בישיבת מיר (צילום: פלאש 90)

גזירה חדשה מצד הממשלה נגד מוסדות החינוך החרדיים: מסמך המכיל שורה של הוראות דרקוניות ונשלח היום להיכלי הישיבות, הציב גזירה חדשה בפני מנהלי המוסדות: ביטול תקציבים עבור תלמידי חו"ל, צעד שמהווה מכה אנושה לישיבות בהן מתחנכים תלמידים המגיעים מחו"ל.

במכתב ששיגר עמוס צאידה, מנהל האגף החרדי (מוכר שאינו רשמי) במשרד החינוך למנהלי הישיבות, נכתב תחת הכותרת "תיקון מבחני תמיכה", כי בימים אלו נחתם ע"י שר החינוך שי פירון תיקון למבחני התמיכה בלימוד תורני ובפעולות מיוחדות למוסדות תורניים.

בעיקרי התיקון המובאים במכתב, נמצאים הגזירות הבאות: ביטול התמיכה בתלמידי חו"ל משנת 2014, כשעד סוף שנת 2013 תינתן תמיכה מופחתת לתלמידי חו"ל בשיעור של 30 אחוזים מזה שניתן עבור תלמיד ישראלי. כאשר החל משנת 2014, תיפסק התמיכה באופן גורף.

המכתב שנשלח למנהלים (צילום: כיכר השבת)

בשיחה עם 'כיכר השבת', אמר מנהל ישיבה מוכרת בה לומדים תלמידים רבים מחו"ל כי: "גם ככה מצב הישיבות קשה ביותר והקיצוצים החמורים משפיעים לרעה", לדבריו, הגזירה החדשה עלולה להביא לקריסה כלכלית של הישיבות בהן מתחנכים תלמידי חו"ל.

"לא מדובר בצעד חכם ונכון של מדינת ישראל. צריך להבין שהתלמידים שמגיעים לישראל ללמוד מביאים עימם כסף זר והם צרכנים גדולים" אמר מנהל הישיבה, "בנוסף עולה גם רף התרומות הגדולות למוסדות, כעת הכל ירד לטמיון, מה שיפגע גם במדינה אך בעיקר בעולם הישיבות".

סעיפים נוספים במכתבו של צאיידה, מדברים על הנחיה להכרה ברשתות תורניות, ולפיה המוסד יחוייב להוכיח כי פעל במשך 2 שנים, במקום הדרישה להוכחת 5 שנות פעילות שהייתה עד כה.

גורמים במשרד החינוך אמרו בשיחה ל'כיכר השבת' כי "מדיניות תקציב הישיבות איננה נקבעת על ידי משרד החינוך או על ידי שר החינוך. תקציב זה בנוי על סיכומים בין המפלגות המרכיבות את הקואליציה, ושר החינוך מתווה בנושא הזה את המדיניות לפי הסיכומים האלה".

"ראוי להזכיר כי עד לפירוק משרד הדתות, התקציב היה בכלל במשרד הדתות, ולכן הוא מכונה עד היום 'תקציב הדתות'" אמרו הגורמים.

בהכנת הידיעה השתתף ניסים פרץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר