מכללה בשכונת הר נוף? הרבנים התכנסו כנגד הרעיון

רבנים מחוגים שונים התנסו בהר נוף והביעו את התנגדותם להקמת המכללה החדשה בשכונה. הם אמרו כי הסכסוך בין גורמים בשכונה ובין משפחת יוסף - איננו קשור כלל למאבק (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שכונת הר נוף (צילום: גוגל)

המאבק בהקמת מכללה בשכונת הר נוף: המנהל הקהילתי של שכונת הר נוף התכנס הלילה (מוצאי שבת) לפגישה שהוגדרה "סודית" בביתו של רב קהילת "בני תורה" בשכונה, וזאת לאור הכוונה להקים קמפוס אדיר מימדים בשכונה.

בהודעה משותפת לאחר כינוס הרבנים וראשי מינהל שכונת הר נוף נאמר: "הוצגו בפנינו המכשולים בהקמת אוניברסיטה בגודל 35 אלף מ"ר בפתח השכונה, שגם ככה סובלת יום יום בשנים האחרונות ממצוקה תיכנונית מאזורי התעסוקה הגדלים והולכים באזור".

"קונצנזוס של רבנים מכל העדות והחוגים, ספרדים ואשכנזים כאחד השתתפו בדיון, ולכן כל יחוס במאבק והדאגה הכנה להליך התכנוני להיבט סקטוריאלי כזה או אחר, מגוחך ועגום יותר מהמציאות" עוד נאמר בהודעת המתכנסים: "אנו נפעל בהליך המקובל בוועדות הרלוונטיות וכמובן בפני ראש העיר וקברניטיה".

כזכור, לפני חודשיים הרבנית עדינה בר שלום הודיעה על פתיחת קמפוס נוסף למכללה החרדית בשכונת הר נוף בירושלים. לפי התכנית, הקמפוס החדש אמור להכיל כ-2,000 סטודנטים וסטודנטיות, ויתנשא לגובה של שלוש קומות מעל קומת הכניסה ועוד ארבע קומות מתחת לה. גג המבנה יפותח כגג ירוק ויכלול שטחים ציבוריים פתוחים וכן מעבר ציבורי.

גורם המעורב בפרטים הסביר ביום שישי בשיחה עם "כיכר השבת" מדוע החליטו הרבנים להתכנס: "אנחנו מאוד מוטרדים מהקמת המכללה הזאת. יש אצלנו חשש מההיבטים התכנוניים שלה, יש שם טעות תכנונית. אנחנו לא מדברים רק על הצביון רוחני ולא מדברים על הרעיון של אקדמיה במגזר החרדי. אנחנו מדברים על תוכנית עצומה במקום לא מתאים שישליך על כל חיי היום יום שלנו התושבים. מי שמכיר, היציאה והכניסה לשכונה עמוסה ופקוקה מאוד וקמפוס כזה פשוט יהרוג את השכונה".

מנגד, גורם המעורה בפוליטיקה הפנימית בשכונה, אומר שלא לייחוס כי מדובר כאן במאבק שונה לחלוטין, "בין הרב רובין לבין משפחת יוסף ישנו מאבק ארוך שנים, וכל נושא שמי מבין בני המשפחה מעוניין לקדם, נפתח עליו מאבק קשה ביותר".

אותו גורם מוסיף, "אני צופה כאן מאבק איתנים קשה, ומקווה מאוד מאוד שזה לא ירד להכפשות הדדיות. בסופו של דבר, הר-נוף היא שכונה פתוחה וליברלית, ואני מאמין שלרוב מכריע מבין תושבי השכונה אין שום בעיה עם קמפוס אקדמי. אני מפחד שזה ידרדר למאבק בין אשכנזים לספרדים בשכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר