"דוסים מגעילים וטפילים"

מכתב איום ונאצה לח"כ גפני: "זו אזהרה אחרונה"

ח"כ משה גפני קיבל הבוקר (רביעי) מכתב איום ונאצה ובו דרישה לאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכן. "זו אזהרה אחרונה", נכתב, "תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים". המכתב הועבר לטיפול קצין הכנסת. לשכת גפני ל"כיכר השבת": "הפרובוקציה המסוכנת של נשות הכותל עלולה להמיט אסון" (חדשות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
מכתב האיום לח"כ גפני (צילום: כיכר השבת)

הסערה סביב תפילת "נשות הכותל" נמשכת ויומיים בלבד לאחר מכתב האיום שנשלח לרבנים הראשיים לישראל, מתברר שהמאיימים לא מסתפקים ברבנים ופונים גם אל הפוליטיקאים.

הבוקר (רביעי) הגיע ללשכתו של חבר-הכנסת משה גפני מכתב איום ונאצה עם תמונה של אקדח בו דורש שולח המכתב מגפני לאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכן.

"זו אזהרה אחרונה", נכתב לגפני, "תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים", מאיים השולח האנונימי, כפי שאיים על הרבנים הראשיים לישראל.

המכתב זהה בתוכנו לזה שנשלח לרבנים הראשיים לישראל, וגם בו, משתמש הכותב בדברי נאצה נגד הציבור החרדי, אותם הוא מכנה: "דוסים, מסריחים, מגעילים וטפילים".

מיד עם קבלת המכתב, הוא הועבר לטיפולו של קצין הכנסת שהחל לבדוק את מקור המכתב בניסיון להעלות על זהות המאיים האלמוני.

מלשכת ח"כ משה גפני נמסר ל"כיכר השבת" כי "הציבור החרדי נמצא בתקופה האחרונה במתקפת הסתה והשמצה על כל אורחות חייו. הפרובוקציה המסוכנת של נשות הכותל עלולה להמיט חלילה אסון".

"אנו לא נירתע מאיומים, הנושא הוא אידאולוגי, מדובר בשמירה על שריד בית מקדשנו ונמשיך בכך", נמסר מלשכת גפני.

כזכור, ביום שני השבוע, התקבלו בלשכות הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, מכתבים זהים ובהם שורת איומים חמורים כנגדם.

"זו אזהרה אחרונה", נכתב במכתב המאיים לצד תמונת אקדח. "אם לא יתאפשר לנשות הכותל להתפלל כדרכנו וכמנהגנו, אנחנו נלחם בכם בכל האמצעים", מאיימים שולחי המכתב.

"אתם תחזרו הביתה עם מאה גופות של חרדים", מאיימים במכתב, "סופכם קרב". לדברים צורפו גם דברי נאצה בוטים: "דוסים מסריחים מגעילים וטפילים".

ברבנות הראשית הגיבו בזעזוע למכתב אותו הגדירו כ"חציית קו אדום", ואומרים כי "זו פעם ראשונה שהרבנים הראשיים לישראל מקבלים איומים על חייהם, ולצערנו במדינת ישראל, כבר למדנו כי מילים מסוגלות להרוג. לא מדובר פה רק באיום על הרבנים אלא על ציבור שלם תוך שימוש בשפה בוטה. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם המסיתים והמאיימים".

מארגון "נשות הכותל" נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "צר לנו לשמוע על גילויי האלימות ועל האיומים שהופנו היום לרבנים הראשיים. כל בר דעת מבין שלנשות הכותל אין שום קשר למעשה ושסגנונם של המכתבים אינו תואם את רוח אהבת ישראל, שמובילה הקבוצה".

"אנו מחזקות את ידי המשטרה בחקירת המקרה ובביעור כל גילויי אלימות באשר הם", נמסר מ'נשות הכותל'.

המכתב לרבנים הראשיים לישראל נשלח כשבוע בלבד לאחר שמכתב מאיים בנוסח דומה, נשלח לביתו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'. בעקבות כך, הוחלט לאבטח את הרב והוא מאובטח ע"י אבטחת אישים באבטחה צמודה.

מלשכת רב הכותל נמסר כי הם מאשרים שהגיע "מכתב איום לביתו של רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ' בעניין נשות הכותל, הדורש ממנו לאפשר לנשות הכותל לנהוג כמנהגן, תוך איום לשלומו. תלונה הוגשה למשטרה על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר