מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל • הספדים

כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה': קברניטי המדינה, הפוליטיקאים שהיו בקשר מתמיד עם מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, סופדים אחרי מיטת מרן פוסק הדור (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הרב עובדיה זצ"ל עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: פלאש 90)

פטירתו של מנהיג הדור, מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, מאחדת את עם ישראל כולו, בארץ ובתפוצות, באבל הגדול. שרים, חברי כנסת ואישי ציבור, מכל קצות הקשת הפוליטית, מפרסמים הודעות אבל על לכתו של נשיא מועצת חכמי התורה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שמעתי ביגון כבד על לכתו של הרב הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, מגדולי הפוסקים בדורנו. הרב עובדיה היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות.

"הוא פעל רבות להאדרת המורשת ישראלית, ובה בעת פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל. הוא היה חדור באהבת התורה והעם.

"הערכתי מאוד את אישיותו הלבבית ואת דרכו הישירה. בפגישותיי עמו תמיד החכמתי ולמדתי. עם ישראל איבד את אחד מחכמי דור. אני שולח את תנחומי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי דרכו הרבים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי יצא כשהוא בוכה ואמר: "אוי לי שהגענו ליום הזה, שאני צריך לבשר על מותו של אבינו. על מרן הרב עובדיה יוסף. ברוך דיין האמת".

"איך נישאר לבד? מי ינהיג אותנו? אנחנו מרגישים את תחושת היתמות".

ח"כ אלי ישי אמר כשהוא דומע וקורע את חולצתו: "ברוך דיין האמת. נפלה עטרת ראשינו, יתומים היינו".

תנועת 'דגל התורה' משתתפת עם המוני בית ישראל באבל הגדול על פטירת מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס ונשיא מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. הקים עולה של תורה. תלמיד חכם שהפיץ תורה ברבים והשיב רבים מעוון וקירבם לתורה. לוחם שלחם יחד עם גדולי ישראל עד ימיו האחרונים למען לומדי התורה ותלמידי הישיבות. דגל התורה שולחת תנחומיה למשפחה הרוממה ולתלמידיו הרבים בכל רחבי העולם.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר בבכי: "ידענו את הלב הטוב שלו, את אהבת התורה שלו, את אהבת הרעים שלו. הוא היה אבא אכפתי לעם ישראל. איבדנו אבדה ענקית".

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן הביע את תנחומיו על פטירת מרן הגר"ע יוסף. "נפגשתי עם בני משפחתו של הרב במוקטעה ברמאללה בעבר ואני רוצה להעביר את תנחומיי ואת תנחומי העם הפלסטיני על מותו".

ח"כ יעקב ליצמן: עם ישראל איבד מנהיג ענק, פוסק מהיחידים בדורו. זכיתי לקרבתו, לעצתו ולמאור פניו. פטירת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל מותירה חלל בעולם ההנהגה כולו ובפרט למורשת יהדות ספרד המעטירה.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס: בשמי ובשם סיעת 'יהדות התורה', אני מביע צער עמוק וכאב עצום על הסתלקותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. אבידה גדולה לעם היהודי כולו.

ח"כ מאיר פרוש: אבד לעולם התורני ולעם ישראל מנהיג רוחני משכמו ומעלה, שזכה להחזיר עטרת יהדות המזרח ליושנה, איננו מסוגלים בשעות אלה להעריך את גודל האבידה לעם ישראל.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ספד ואמר: "הציבור הדתי לאומי ועם ישראל כולו מתעטף ביגון על לכתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, שכיהן כרבה של תל אביב והרב הראשי לישראל וסלל נתיבות ברגישות ובתבונה בין אדם לחברו ובין ישראל לאביהם שבשמים".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: "ירושלים אבלה על פטירתו של הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה ומנהיג תנועת ש״ס.

הרב עובדיה יוסף, היה חלק מנופה של ירושלים בדורות האחרונים, אישיות דגולה וחוצה מגזרים, "היה למנהיג רוחני וכפוסק הלכה לרבבות בעם ישראל ובעולם כולו".

השר יובל שטייניץ (הליכוד ביתנו): "עם ישראל איבד היום אדם יקר, רב דגול ואיש רוח ענק, הרב עובדיה יוסף. הייתה לי הזכות לקרוא כמה מספריו ולהיפגש איתו כתריסר פעמים ותמיד התרשמתי מחוכמתו, מבקיאותו, ומדאגתו לכל עם ישראל. אני משתתף בצערה של משפחת יוסף ושל חבריי בתנועת ש"ס על האובדן הגדול".

שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי): "ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה. עם ישראל כולו מבכה את לכתו של מרן גדול הדור הרב חיים עובדיה יוסף זצוק"ל. היה גדול הפוסקים ומורה ההוראה בדורנו שהקדיש חייו למען תורת ישראל ועם ישראל. זוהי שריפה לכל בית ישראל והסתלקותו הינה חור עצום שנפער בלב האומה".

יו"ר הכנסת לשעבר ראובן רובי רבלין: "יושב ראש הכנסת לשעבר, ח"כ רובי ריבלין (ליכוד) ספד לרב עובדיה יוסף: "הלך מאתנו פוסק ומנהיג דגול לעם ישראל, שהוראותיו ופסיקותיו השפיעו על דמותה של החברה הישראלית.

גדולתו הייתה בהיותו מוביל ולא מובל. הרב יוסף היה מנהיג קרוב לעמו ומדבר בלשונו, שמעולם לא הסתגר מאחורי עוצמתו התורנית וגדולתו הרבה, ולא שמר על מרחק מהעם וממצוקותיו וצרכיו. פסיקתו היתה פסיקה מנהיגותית, מלומדת ומעמיקה, שלא חששה מחדשנות ולא חששה להתמודד עם האתגרים המשתנים של החברה הישראלית. כך עשה בעניין יהדות אתיופיה וכך במצוקת העגונות. הוא הגשים את חזונו של מנחם בגין לחבר את ישראל השניה למעגלי ההשפעה והשותפות בחייה של מדינת ישראל".

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' ספדה: "זה הרגע להשאיר מאחור את אמירותיו השנויות במחלוקת של הרב, ולזכור כי היה מנהיג רוחני ענקי, גדול בתורה ובעל יכולת נדירה ללכד סביבו ציבורים נרחבים בחברה הישראלית".

"בלכתו של אדם בעל שיעור קומה כזה יבחר כל אחד מה הוא לוקח ממנו ואני אקח את תמיכתו החדה בשלום ואת גישתו האנושית והמקלה בכל הנוגע לעגונות, לגיורים, ולנושאים רבים נוספים".

שר החינוך שי פירון (יש עתיד) ספד: "יחד עם מאות אלפי חסידיו, אני מבכה היום את פטירתו של הרב עובדיה יוסף. הרב היה יחיד בדורו בגאונות, בפסיקה ובהנהגת הציבור. הרב הותיר חותם בל יימחה על ההיסטוריה של עם ישראל. מורשתו ההלכתית תמשיך ללוות את עם ישראל עוד שנים רבות".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ספד ואמר: "הרב עובדיה יוסף היה מנהיג דגול, יחיד בדורו ונערץ על ידי רבבות עמך בית ישראל. הוא עמד תמיד לימין החלש והנרדף ופסיקותיו האירו את הדרך לדור שלם והרימו את קרנה של יהדות ספרד".

יו"ר ח"כ שאול מופז ספד: "מדובר באבידה גדולה לעולם היהודי. הוא היה אישיות תורנית חשובה ולכתו מותירה חלל גדול. לבקיאותו בעולם התורה וההלכה לא היו מתחרים. זכורה בין היתר אמירתו לפיה פיקוח נפש מתיר החזרת שטחים. צר לי על לכתו, תנחומיי למשפחתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר