הלם בעולם הישיבות

מסתמן: קיצוץ חד לאברכי הכוללים - רק 279 שקלים

מנהלי כוללים וישיבות הופתעו לגלות כי החל מהחודש ייכנס לתוקפו קיצוץ חד ודרסטי בתקציבם - אברך כולל יקבל 279 שקלים בלבד ובחור ישיבה יקבל כ-155 שקלים בממוצע. גורם המעורה בפרטים, מודה כי העברת התמיכות עוכבה לאור התקציב הנמוך ומוסיף כי נעשים מאמצים להגדיל את התמיכה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אברכי כוללים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מנהלי כוללים וישיבות הופתעו לגלות כי החל מהחודש הקרוב ייכנס לתוקפו קיצוץ חד ודרסטי בתקציב עבור תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים.

מדובר בקיצוץ חמור ביותר שטרם הועבר לישיבות ולכוללים אך עדכון לגביו נשלח כבר למנהלים וכעת נעשים המאמצים לשנות את רוע הגזירה.

במהלך שנת 2012, קיבל כל אברך כולל כ-980 שקלים מדי חודש. מתחילת שנת 2013, לאחר הבחירות, בצל הקיצוצים ואווירת ההסתה נגד הציבור החרדי ולומדי התורה, קוצץ התקציב ל-720 שקלים.

כעת, מדובר על קיצוץ חד הרבה יותר - 279 שקלים בלבד לאברך, ירידה של מאות אחוזים בהכנסה החודשית של עמלי התורה שתהווה מכה אנושה לאברכי הכוללים.

בנוסף הפגיעה ניכרת גם בתקציבי התמיכה בבחורי הישיבות כשעד הבחירות האחרונות היה מדובר בתקציב של כ-500 שקלים על כל בחור ישיבה, ומאז ירדה התמיכה ל-400 שקלים ואילו כעת על-פי הנתונים, מדובר בתמיכה ממוצעת בסך 155 שקלים בלבד על כל בחור ישיבה (בפועל בין 139.5 ל-167.4 שקלים).

לדברי מנהלי מוסדות ששוחחו עם "כיכר השבת", כשהם קיבלו את הנתונים המדאיגים חשכו עיניהם. "מדובר בקיצוץ שעלול לגרום לקריסה טוטאלית של חלק ממוסדות התורה וחייבים להילחם שהדבר לא יקרה", הם אומרים.

לדבריהם, עד עתה מדובר היה בירידה הדרגתית יחסית כך שניתן היה לנסות ולהתבסס על תמיכות אחרות כדוגמת נגידים מחו"ל אולם כעת מדובר בקיצוץ חד הפוגע באופן אנוש בתקציב השוטף.

יצוין כי מנגד בכירים באיגוד מנהלי הישיבות טוענים שלא קיבלו הודעה רשמית בעניין וכי מדובר בשמועות גרידא. "נכון שאמור להיות קיצוץ רציני בתקציבי האברכים ובני הישיבות אך עדיין לא ברור עד כמה וצריך להמתין ולחכות לנתונים הרשמיים", הם אומרים.

בשיחה שקיים "כיכר השבת", עם גורם המעורה בדבר, הוא מודה כי העברת התמיכות עוכבה בימים האחרונים וזאת גם לאור התקציב הנמוך שאמור להינתן על פי הנתונים החדשים.

אולם לדבריו נעשים כעת מאמצים להגדיל את גובה התמיכה וכעת העניינים עדיין אינם ברורים ואין מסקנות חד משמעיות בנושא. "בתוך יומיים יעברו התמיכות ואז כולם יידעו את גובה הסכום החדש שמוענק לאברכים ולבחורי הישיבה", הוא מבהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר