חרפה בישיבה החרדית

מקרה בודד? ישיבת רכסים זורקת צעירים בגלל חתונה

האיסור שהטילו בישיבת 'רכסים' על השתתפות תלמידים בחתונתו של חברם בשל גילו הצעיר עורר סערה במגזר. בדיקת 'כיכר השבת' מעלה כי לא מדובר במקרה בודד. רק בשבוע שעבר נזרק מהישיבה בחור שהתארס בעקבות גילו הצעיר. חבריו שהגיעו לאירוסין נזרקו אף הם מהיכל הישיבה • כל הפרטים (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

החרפה בישיבת "רכסים": אמש (שלישי) פרסם "כיכר השבת" את סיפורו של תלמיד ישיבת 'רכסים' בראשותה עומד הרב אליהו ציון סופר, שרגע לפני חתונתו נודע לו כי חבריו לספסל הלימודים לא יגיעו לשמח אותו ביום הכי חשוב בחייו, הסיבה - לטענת חבריו, עובדת היותו תלמיד בשיעור ג' שלא הגיע עדיין לקיבוץ א'.

תלמידיו של הרב סופר פנו ל"כיכר השבת" וטענו כי הסיבה לאי הגעת הבחורים לחתונה היא בגלל שהבחור עזב את הישיבה ימים ספורים לפני"שסגר "ווארט", וכי הסיבה להוראה שלא להשתתף בחתונה לא קשורה לגילו של החתן. אלא שבדיקת "כיכר השבת" העלתה תמונה מדאיגה אף יותר מזו שהייתה בתחילה.

על פי הפרטים שהגיעו לידינו, צוות רבני הישיבה נלחם בימים אלו ב"מגיפה" של תלמידים בשיעור ג', (גילאי 20-22), שמתחתנים בזה אחר זה. הסיבה: "הדבר פוגע בישיבה". "זה גורם ללחץ חברתי לבחורים יותר מבוגרים" הסבירו גורמים בישיבה.

אחד מתלמידי הישיבה שתומך בדעת הרב סופר אמר ל"כיכר השבת": "הדבר מפריע להנהגת הישיבה, מי שלא מתאים שיעזוב. זה לא עונש - זו הנהגה".

במסגרת המלחמה של צוות הישיבה בתופעה, בשבוע שעבר התארס אחד הבחורים הטובים המתחנכים בה. אך מזלו לא הטיב עמו - הוא רק בשיעור ג'.

בהחלטת צוות הישיבה וראש הישיבה הבחור המאורס נזרק אל הרחוב המזוהם מבחינה רוחנית, וראש הישיבה העביר מסר לחבריו הטובים בישיבה לפיה מי שישתתף בשמחת החתן ייזרק.

מספר תלמידים שבחרו לשמח את חברם ללימודים באחד הימים החשובים ביותר בחייו והגיעו לשמחת האירוסין, נזרקו גם הם מהישיבה.

לא מדובר רק בשני מקרים, לדברי תלמידים בישיבה למעלה מחמישה תלמידים נזרקו מהישיבה כאשר כל חטאם הוא אי הגעתם לקיבוץ א', כשעל תלמידי הישיבה נאסר להשתתף בשמחת חבריהם.

כזכור, אמש, במהלך חתונתו, שוחח חתן - מתלמידי הישיבה לשעבר עם כתב "כיכר השבת" וסיפר על התחושות בעקבות האיסור שהוטל על חבריו מלהשתתף בחתונתו. "אני מאוד מעריך את הישיבה שלי ואת ראש הישיבה. אך יצאתי בהרגשה לא טובה. לאחר שלוש שנים שלמדתי והשקעתי את כולי, זה היחס לו אני זוכה מצד ראש הישיבה. זה שכתוב בהלכה שצריך להתחתן מוקדם וזו אף הנהגת משפחתי - אין מה לעשות, אני את חיי צריך להמשיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר