פרסום ראשון

מרן הגר"ע יוסף חתם על תמיכה ב'דיל עמאר אריאל'

מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף חתם על מכתב הקורא לתמוך במועמדות הרבנים שלמה משה עמאר ויעקב אריאל לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל, זאת לאחר פגישה במעונו שהתקיימה ביום שישי האחרון בה השתתפו אריה דרעי והרב עמאר. בכך יוצא לפועל הדיל בין ש"ס והבית היהודי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף והרבנים עמאר ואריאל (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף חתם בצהריים (שני) לאחר תפילת מנחה על מכתב הקורא לתמוך במועמדות הרבנים שלמה משה עמאר ויעקב אריאל לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום שישי האחרון התקיימה פגישה במעונו של מרן הגר"ע יוסף, בה השתתפו יו"ר ש"ס חבר-הכנסת אריה דרעי והראשון לציון הרב שלמה משה עמאר.

לאחר הפגישה בה דנו ב'דיל' שנרקם בין תנועת ש"ס למפלגת 'הבית היהודי' הוחלט כי הגר"ע יוסף יחתום על מכתב תמיכה ברבנים עמאר ואריאל ובכך להוציא אל הפועל את הדיל.

היום, לאחר תפילת מנחה, חתם הגר"ע יוסף על מכתב שכתב הרב שלמה עמאר לרב חיים דרוקמן, יוזם הדיל להרצת הרבנים עמאר ואריאל.

בסוף המכתב, הוסיף מרן הרב עובדיה וכתב כי "המתווה שהתווה כבודו בעניין מועמדות רבה של רמת גן הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל, ואני מסכים להנ"ל", וצירף את חתימתו.

בתגובה למכתבו של הגר"ע יוסף, צפוי יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט לחתום על מכתב משלו לרב, בו הוא מתחייב כי סיעתו תפעל להעביר את שינויי החקיקה הנדרשים עבור הדיל.

קידום הדיל בין ש"ס והבית היהודי יצריך שינויי חקיקה, הן שינוי החוק עבור התמודדות לכהונה שנייה של הרב עמאר והן שינוי החוק עבור התמודדות של הרב אריאל למרות שחצה את גיל ה-70, הגיל המקסימלי הקבוע בחוק להתמודדות לתפקיד.

כזכור, במפלגת 'הבית היהודי' הציבו אולטימטום עד להיום, יום שני, לפיו יסכימו לדיל עם תנועת ש"ס, רק במידה ומרן הגר"ע יוסף יתמוך בפומבי במועמדות הרב יעקב אריאל לרב הראשי האשכנזי.

בעקבות מה שנתפס כאולטימטום של יו"ר סיעת 'הבית היהודי' אייל שקד למרן הרב עובדיה יוסף, התעורר זעם בש"ס ופגישה שתוכננה בין הגר"ע יוסף לרבנים עמאר ואריאל בוטלה.

במקומה התקיימה הפגישה בין הרב עמאר והגר"ע יוסף בהשתתפות אריה דרעי, בה כאמור הוחלט לתמוך ברב אריאל על-ידי מכתב בחתימת הגר"ע יוסף.

יו"ר ש"ס אריה דרעי עדכן את חברי הכנסת במהלך ישיבת הסיעה בחתימתו של הגר"ע יוסף. ואמר להם: "הרב חתם הצהריים על המכתב, עד היום היו תירוצים שאין מכתב, עכשיו נגמרו התירוצים, כעת נותר לראות האם הבית היהודי יחוקקו את החוקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר