לקיים בנו חכמי ישראל

מרן הרב קנייבסקי הכריע: לא להוסיף שם למרן הרב אלישיב

בהכרעתו של שר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, הגרי"ש מועבר ממחלקת טיפול נמרץ קרדיולוגי בקומה העשירית. במהלך ההתייעצות הדחופה אמש, נשאל מרן הרב קנייבסקי האם להוסיף שם לפוסק הדור. הגר"ח קנייבסקי שלל זאת בנחרצות וטען כי הרעיון בהוספת שם לאדם חולה היא להופכו כביכול לאדם חדש (ארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
מרן הרב קנייבסקי ומרן הרב אלישיב (צילום: מאיר אלפסי, העולם החרדי)

עיני העולם היהודי נשואות בדאגה אל בית החולים "שערי צדק" בירושלים, מקום אשפוזו בחודש האחרון של פוסק הדור, מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב.

כפי שדווח כאן בהרחבה, בהכרעתו של שר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, הגרי"ש מועבר ממחלקת טיפול נמרץ קרדיולוגי בקומה העשירית אל מחלקת טיפול נמרץ כללי בקומה השמינית של בית החולים.

מצבו של פוסק הדור מוסיף להיות קריטי, בשל דלקת ריאות ממנה הוא סובל. הגרי"ש מורדם ומונשם ונתון תחת טיפול מסיבי שנועד להתגבר על הדלקת החריפה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך ההתייעצות הדחופה שהתקיימה אמש במשך שעה ארוכה במעונו של הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני-ברק, העלו הנוכחים שאלה האם להוסיף שם לרב אלישיב.

הגר"ח קנייבסקי שלל זאת בנחרצות וטען כי הרעיון בהוספת שם לאדם חולה היא להופכו כביכול לאדם חדש, שעליו אין את גזירת החולי בו הוא נתון.

שאו תפילה

במקרה של הגרי"ש אלישיב, הוסיף הגר"ח, כל זכויותיו הם בגלל שמו, ואם ישנו את שמו בהוספת שם חדש, הרי שחלילה יכולים לבטל את כל זכויותיו הרבות.

הגר"ח קנייבסקי הוסיף ואמר לנוכחים כי הגרי"ש עצמו, הורה מעין זה לפני שנים רבות, כאשר רצו להוסיף שם למרן הגר"מ פינשטיין זצ"ל בעת שחלה.

בהתייעצות הדחופה בביתו של הגר"ח קנייבסקי השתתפו חתניו של הגרי"ש, הרב עזריאל אויערבך, הרב בנימין רימר והרב יצחק זילברשטיין. בניו הרבנים בנימין, אברהם ומשה אלישיב.

בנוסף השתתפו מקורבו של הגרי"ש הרב יוסף אפרתי, הרב דוד מורגנשטרן, שני נכדים קרובים של הרב, העסקן הרפואי אלימלך פירר, שלושה רופאים בכירים ונכדו ומקורבו של הגר"ח, הרב אריה קנייבסקי, שהיה בסוד קיום הפגישה משעות הצהריים ודאג לסייע בכל הנדרש, ולשמירת השקט בבית ברחוב רשב"ם, לטובת קיומה של הפגישה ההיסטורית זו הפעם הראשונה.

בשל מצבו הבריאותי של פוסק הדור, הערב, ליל תענית אסתר, יתכנסו אלפים לעצרת תפילה ותחינה בשעה 23:00 בלילה, בירושלים - ברחבת הכותל המערבי, ובבני-ברק בבית הכנסת "נחלת משה".

הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה ותחינה עבור רבנו הגאון רבי יוסף שלום בן חיה מושא אלישיב לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר