רדיפת לומדי התורה והטלת הסנקציות הפליליות

מרן הרב שטיינמן הורה: לארגן עצרת זעקה ותפילה נגד השלטון

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התבטא בצהריים (רביעי) בחריפות רבה לאור מה שמסתמן כי ינקטו סנקציות פליליות כנגד לומדי התורה בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויקבע בחוק שלומדי תורה הם בגדר "עבריינים" ואמר כי מדובר ב"חילול השם איום ונורא" • ראש הישיבה הורה כי ראשי דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס יתכנסו יחד לדון בקיום עצרת זעקה ותפילה ברחובה של עיר נגד חילול ד' הגדול (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן רהב שטיינמן (צילום: פלאש 90)

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התבטא היום בצהריים (רביעי) בחריפות רבה לאור מה שמסתמן כי ינקטו סנקציות פליליות כנגד לומדי התורה ויקבע בחוק שלומדי תורה הם בגדר "עבריינים", בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מרן ראש הישיבה התבטא בכאב גדול ובדמעות כי "זהו חילול ד' איום ונורא".

בנוסף, ביקש ראש הישיבה כי ראשי המפלגות החרדיות, דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס יתכנסו יחד לדון בקיום עצרת זעקה ותפילה ברחובה של עיר נגד חילול השם הגדול.

הרב שטיינמן, הטיל את עבודת התיאום לקראת עצרת הענק על מזכיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה אברהם רובינשטיין. האחרון, יעבוד בשיתוף פעולה עם מזכירי המועצות האחרות - הספרדית והחסידית.

מוקדם יותר היום, התבטא האדמו"ר מהר"א מסאטמר, עם נחיתתו בארץ כי "כעת לכולם ברור שעל היהדות החרדית לצאת במלחמה שתשמע בכל העולם כנגד הגזירה זאת מתוך אחדות וצירוף של כל הפלגים והעדות".

"חייבים לצאת במלחמת קודש על הדבר", התבטא הרבי בחריפות והוסיף כי "יש לשמור מכל משמר שלא לפגוע גם בבחורים שאינם לומדים בישיבות. גם מי שלא לומד כל היום לא מגיע לו עונש של שמד רוחני".

חבר מועצת גדולי התורה של תנועת "דגל התורה", ראשי ישיבת "עטרת ישראל", הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי נשנק מבכי כאשר שמע על ההחלטה להטיל סנקציות פליליות והגיב על כך בקול סדוק ואמר: "אוי לנו שהגענו למצב הזה שיש אפילו קצה קצהו של סיכוי קל שבקלים שבני הישיבות יושלכו חלילה לכלא ב'עוון' כביכול לימוד תורה".

"בני הישיבות המסולאים בפז הם נשמת האומה היהודית ועליהם תפארתנו", הוסיף הגרב"מ אזרחי, "מי מעז להרים עליהם יד ולנסות לגדוע את הענף עליו כולנו יושבים. בזכותם אנחנו קיימים וחיים פה".

ראש הישיבה הוסיף ואמר כי "עלינו לעשות תשובה על מה ולמה הגענו לחרפה הזאת שבני תורה הופכים חלילה למרמס. אולם לא מפיהם אנחנו חיים, לא מהממשלה ולא מכל רודפי הדת. התורה ולומדיה ימשיכו לשגשג ולפרוח על אף כל הקשיים שמנסים להערים בדרכם. בני התורה הם הקיום האמיתי של עם ישראל".

חבר מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, ראש מוסדות 'יחווה דעת', הגאון רבי דוד יוסף, התבטא בחריפות במהלך שיעור שמסר ואמר כי "הטלת סנקציות פליליות על עולם התורה מוטלת אישית על אחריותו של ראש הממשלה מר נתניהו".

"במעשה זה", מבהיר הגר"ד יוסף," הוא קורע את עצמו ללא תקנה מעל ציבור יראי השם והנאמנים לתורתנו הקדושה. מר נתניהו לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו ולתלות מעשה נפשע זה באחרים בתואנה שבלעדיהם אין לו קואליציה, וכי אם היו לפיד וחבריו רוצים להחזיר את ירושלים היה מר נתניהו נכנע להם מחמת שיקולי קואליציה?".

"לכן הדבר ברור שהאחריות למעשה נורא זה מוטלת על כתפיו של מר נתניהו. לא נשכח לו מעשה זה, 'זכור תזכור את אשר עשה לך נתניהו!'", הוסיף הגר"ד יוסף.

במהלך דבריו, הזכיר הגר"ד יוסף כי "כבר הביע בפניו אבי מורי מרן שר התורה זצוק"ל את כאבו הגדול מכניעתו לשונאי התורה, ומר נתניהו ענה לו בגסות רוח בדברים שאין מקום לחזור עליהם".

"כמובן שציבור הנאמנים לתורתינו הקדושה יתחזק ביתר שאת בלימוד התורה, ועל ידי כך לא תקום עצתם, והקב"ה יפר עצתם וישיב להם גמולם בראשם ויצילנו מידם", הוסיף הרב דוד יוסף לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר