פרסום ראשון

משרד האוצר עומד מאחורי הפשיטות במוסדות התורה

שבועיים אחרי שגל הפשיטות במוסדות התורה ברחבי הארץ יצא לדרך, נחשף: שוקי אורן, החשב הכללי באוצר - נתן את ההוראה לערוך הביקורות הקפדניות ● "זה כמו גזירות היוונים רק בצורה דמוקרטית", אומר השר אלי ישי ל"כיכר השבת" ● גורם בכיר ב"איגוד הישיבות" אומר: "אנו מגבשים דרכי פעולה" ● כל הפרטים (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
שוקי אורן, החשב הכללי באוצר (פלאש 90)

שבועיים אחרי שגל הפשיטות במוסדות החרדיים יצא לדרך, גילו ב"איגוד מנהלי הישיבות" כי משרד החינוך, והעומד בראשו גדעון סער, אינו קשור להחלטה לפשוט על הכוללים והישיבות.

ממידע שהגיע ל"איגוד" ולנציגים החרדיים בכנסת, עולה כי שוקי אורן, החשב הכללי במשרד האוצר, יחד עם צוות משרדו - נתנו את ההוראה לערוך את הביקורות הקפדניות בכל המוסדות החרדיים ברחבי הארץ.

"אחרי בדיקה שערכנו, התברר שההנחיות נולדו במשרד האוצר", אומר ל"כיכר השבת" אחד מחברי-הכנסת החרדיים.

ראשי ש"ס ו"יהדות התורה" פנו בימים האחרונים למשרד האוצר, כדי לקיים פגישה דחופה בנושא עם צוות החשב הכללי.

הפגישה נערכה היום בצהריים (ראשון), והשתתפו בה ראשי ומנהלי "איגוד הישיבות" (שהגיעו יחד עם עורך-דין לבדוק את הנושא מבחינה משפטית), ונציגים מטעם "יהדות התורה".

שעה וחצי נערכה הפגישה ובמהלכה הודה סגן החשב הכללי כי ההנחיות אכן יצאו מהאוצר. "הכל בגלל ´פרשת המתמידים´", הסבירו נציגי החשב הכללי. "אנחנו נעשה את העבודה שלנו, מצידנו שכולם ייסגרו".

הנציגים החרדיים היו בהלם והחליטו בינתיים לא להוציא הודעה מסודרת - אלא קודם להתייעץ עם גדולי התורה, ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א.

ישי: "כמו גזירות היוונים"

ב"איגוד" שוקלים מספר אופציות, ובניהם - החרמה מוחלטת של הביקורות השערורייתיות. הביקורים בינתיים היו על עשרות מוסדות, כשמאות מוסדות טרם נבדקו.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי כי מדובר ב"פגיעה קשה ביותר בעולם התורה ובלומדי התורה". לדבריו, "זה כמו גזירות היוונים - רק בצורה דמוקרטית".

גורם ב"איגוד מנהלי הישיבות" אישר שמשרד האוצר מעורב בפשיטות על מוסדות התורה. "אנחנו כעת מגבשים דרכי פעולה, גם מול משרד האוצר, גם מול משרד החינוך - במישורים נפרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר