בכינוס הפנימי של 'דגל התורה'

מתקפה נגד אנשיו של הרב אוירבך: לא יכופר ולא יסולח

המשגיח הגר"ח מישקובסקי, תקף בכינוס פנימי של ראשי ישיבות המזוהים עם "דגל התורה" את ראשי הפלג הירושלמי, ואמר כי "מי שנלחם נגד הגראי"ל ינחל תבוסה" • לדבריו: "הם רוצים באיצטלה של מועמדות של בן אדם חרדי להעלות את ברקת שרדף את הציבור החרדי". וגם: הביע תמיכה בליאון • צפו בוידאו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך לצד אותיות הרשימה (צילום: שלומי כהן, וידאו: כיכר השבת)

מתקפה חסרת תקדים נגד מפלגת 'בני תורה' ומועמדה לראשות העיר ירושלים חיים אפשטיין: במהלך כינוס ראשי הישיבות שנערך בביתו של הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי בשכונת בית וגן בירושלים, נשמעה התקפה חריפה בשמו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כנגד מריצי רשימת בני תורה - תלמידיו של הגאון רבי שמואל אוירבך, המריצים מועמד עצמאי לראשות העיר ירושלים.

בכינוס בו השתתפו חברי מועצת גדולי התורה וגדולי ראשי הישיבות בירושלים, הובעה לראשונה תמיכתה הפומבית של רשימת "יהדות התורה" במועמדותו של משה ליאון.

בין המשתתפים בכינוס: ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי, ראש ישיבת קמניץ הגר"י שיינר, ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, ראש ישיבת מיר הגר"א פינקל, וכן ראשי ישיבת חברון, מיר, בית שמואל, אור ברוך ואור אלחנן.

"התבקשתי על ידי מרן ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן לדבר", פתח הגרב"מ אזרחי, ואמר כי, "אני רוצה לדבר על חביבותם של הנציגים שמייצגים את בני התורה האמיתיים. הרשימות האחרות מתיימרות לייצג את בני התורה, אבל אני אומר לכם מהיכרות אישית, הנציגים שלנו הם הם המייצגים של בני התורה. הם ולא אחרים. כל התורה מבוססת על הציות לגדולי ישראל, אבוי למי שפועל נגדם".

הגר"ש אוירבך לצד אותיות הרשימה (צילום ארכיון: שלומי כהן)

"מי שעושה נגד הגראי"ל - לא יכופר ולא יסולח לו"

ראש ישיבת מיר, הגר"י אזרחי אמר באירוע: "אני לא רוצה לדבר נגד, אבל אין ברירה. אנחנו צריכים להתמקד בבעד. בעד גדולי ישראל בעד ראשי הישיבות, בעד הציות לועשית ככל אשר יורוך. זכינו שמרן הגראי"ל קיבל את ההנהגה ואנחנו מחוייבים להוראותיו. כל מי שעושה נגדו – לא יכופר ולא יסולח לו".

"מרן הגרי"ש אלישיב אמר לו אם יש לך הכרת הטוב תשלח פרחים. הבחירות זה קידוש ה' שיש לנו הזדמנות לקיים את דבריהם של גדולי ישראל" אמר באירוע הגר"י אפרתי, מקורבו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

הגר"ח מישקובסקי, משגיח ישיבת אורחות התורה שהשתתף גם הוא באירוע, תקף את אנשי "בני תורה" בשמם של גדולי ישראל, ואמר: "אני שותק כל הזמן, אני לא מגיב איזה שני צדדים יש כאן?".

לדברי הרב מישקובסקי, מרן הגר"ח קנייבסקי אמר לו כי "מי שנלחם נגד ראש הישיבה ינחל תבוסה" הרב מישקובסקי הוסיף: "רחמנא ליצלן מי שמעז להתעסק עם גדולי ישראל. אנחנו יודעים שנשיכתם נשיכת עקרב, ואין להם מחילה, ולא משנה שהם מתעטפים באיצטלה של תורה. זו חוצפה".

"נשאלתי על התמיכה בראש העיר" אמר הרב מישקובסקי. "בימים האחרונים שאלו אותי אנשים האם לא עדיף לבחור ביהודי חרדי על פני משה ליאון שלמרות שהוא יהודי שומר תורה ומצוות הוא לא חרדי מבטן ומלידה. ראש הישיבה נחרד מהשאלה", סיפר הגר"ח. "הם רוצים באיצטלה של מועמדות של בן אדם חרדי להעלות את ניר ברקת - מי שרדף את הציבור החרדי ונלחם בקודשי ישראל, איך אפשר לעשות כזה דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר