נחמיה שטרסלר מתלונן: "בלתי אפשרי שלוויות לא יצאו מבני ברק"

נחמיה שטרסלר המשמש כפרשן כלכלי בעיתון "הארץ" ופרשן בערוץ השני, התלונן על כך שמהעיר החרדית לא יוצאים לוויות: "בלתי אפשרי שלוויות לא יצאו מבני ברק" (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שטרסלר (צילום: ארכיון כיכר השבת)

אמירה מחוצפת: העיתונאי נחמיה שטרסלר המשמש כפרשן כלכלי בעיתון "הארץ" ופרשן בערוץ השני, התבטא בחריפות בנושא גיוס החרדים לצה"ל, במהלך עימות בפאנל הפרשנים בתוכנית "אולפן אישי" התלונן שטרסלר כי מהעיר החרדית לא יוצאים לוויות: "בלתי אפשרי שלוויות לא יצאו מבני ברק".

העימות החל כאשר הפרשן הצבאי, רוני דניאל תקף את החלטת הועדה להאריך את שירות ישיבות ההסדר רק בחודש אחד. שטרסלר הידוע בדעותיו השמאלניות הפך לרגע לסנגורם של אנשי הימין: "אני דווקא מוצא את עצמי מסנגר על ישיבות ההסדר כי שאנחנו עושים את המשקל האמיתי, נכון הם צריכים לשרת 36 חודשים כמו כל אחד ואין וויכוח על זה. אבל אחרי שאני אומר את זה, הם משרתים 17 חודשים - משרתים. הם הולכים למילואים - הם הולכים. הם הולכים למלחמות ושם נהרגים ונפצעים והם גם עובדים אחרי זה".

מסנגור הפך שטרסלר לקטגור על האוכלוסייה החרדית: "לעומתם החרדים לא עושים לא את זה, לא את זה ולא את זה וכל הועדה תתן להם את האפשרות להתחמק ולהשתמט גם אחרי זה, כלומר שאנחנו מסמנים את הדרגים אז אני יודע איפה עומדים ישיבות ההסדר ואיפה עומדים החרדים".

אמנון אברמוביץ הגיב בשאלה: נחמיה, תדאג לכלכלה, מה אתה דואג לצבא?

"אני חושב שכל אחד שגר כאן צריך לשרת בצבא", השיב שטרסלר תוך אמירה שאוזן יהודית לא תוכל לסבול, "בלתי אפשרי שלוויות לא יצאו מבני ברק, גם מבני ברק הם יצאו. לא רק מתל אביב ולא רק ממעלות".

דבריו מצטרפים לאמירתו של עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, שהיה בין העותרים לבג"ץ נגד המשך תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא גויסו לצבא. בראיון ל"כיכר השבת", שנערך לפני עשרה ימים, השמיע שרגא דברים מחפירים ומקוממים: "מבני ברק לא יוצאות לוויות, לצערי הרב. אנחנו לבד משלמים את מחיר הדם ואתם לא, זה הכול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר