לפני הפטירה

מרן הגר"ע יוסף על מחוקקי חוק הגיוס: "לא יחצו ימיהם"

שבועות בודדים לפני שהלך לעולמו, שימש מרן הרב עובדיה יוסף כסנדק באירוע ברית מילה בביתו, וקילל את העומדים מאחורי חוק הגיוס החדש. "קמים לרעה על בני הישיבות שלנו, שלא יישאר להם לא שורש ולא ענף, שיילכו לאבדון, שלא יחצו ימיהם". אתר "כיכר השבת" חושף תיעוד וידאו מהאירוע (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם. עריכת וידאו: חיה כהן)

התבטאויות הרב עובדיה יוסף נגד חוק הגיוס: בחודשים שקדמו לפטירתו, התבטא מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל מספר פעמים כנגד "גזירת הגיוס" והניסיון לנתק את תלמידי הישיבות מהיכלי התורה.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד וידאו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל מאחד האירועים הפומביים האחרונים בהם השתתף בחייו - טקס ברית מילה בביתו שברחוב הקבלן 45 בירושלים. במהלך טקס ברית המילה, קילל הרב עובדיה יוסף את יוזמי חוק הגיוס.

"הקמים לרעה על בני הישיבות שלנו, לבטל אותם מהתורה הקדושה, הקב"ה יפר עצתם ויקלקל מחשבתם, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו קל, הקב"ה יהיה בעזרתנו".

בשלב זה עבר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לקלל את יוזמי החוק החדש, מבלי להזכיר את שמותיהם: "יקוים בהם הפסוק שפוך עליהם זעמך. וחרון אפיך ישיגם, תרדוף באף ותשמידם, תכלם ותכניעם. שלא יישאר להם לא שורש ולא ענף, שיילכו לאבדון. ואתה האלוקים תורידם לבאר שחת, שלא יחצו ימיהם".

זו לא הפעם היחידה בה התבטא הרב עובדיה יוסף בחריפות בנוגע לסוגיית מעמדם של בני הישיבות בישראל. בחודש טבת בשנה שעברה, בשיעור שמסר לאחר תפילת השחרית אמר: "מרחפת עלינו גזירה קשה, גיוס בני הישיבות, אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו, רוצים לבטל את הנחת רוח הזה".

"הרשעים האלה שונאי התורה רוצים לגזור גזירות עלינו גזירות קשות ורעות, בצרה גדולה אנחנו. התורה בסכנה, אני בצער גדול. נצטרך חס ושלום לעזוב את ארץ ישראל בכדי שישחררו את בני הישיבות" אמר אז הרב עובדיה.

כזכור, חוק הגיוס אושר בשבוע שעבר למרות התנגדות כל גדולי ישראל החרדים, כאשר היחיד מבין חברי הקואליציה שהביע את התנגדותו לחוק הוא ח"כ יוני שטבון מ"הבית היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר