משחקי מרכבה

הליכוד באולטימטום ללפיד: נפתח במו"מ עם החרדים

דרישותיו של יאיר לפיד מהם אינו נסוג המעכבים את המשך המו"מ, מביאים את הליכוד לאיים בפתיחת מו"מ מיידי עם החרדים. גורם ב'ליכוד': "מרגע לרגע נראה שהמפלגות החרדיות ייכנסו לממשלה". בש"ס לעומת זאת אומרים כי "אנחנו מרגישים שקורה משהו שאנחנו עדיין לא יודעים מהו" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אולטימטום ללפיד: המשא ומתן הקואליציוני עדיין תקוע ולא מתקדם בשל חילוקי הדעות סביב שלושה תפקידים בממשלה הבאה - תיק החינוך, תיק הפנים וראשות וועדת הכספים.

במפלגות החרדיות נאחזים בתקווה כי ברגע האחרון יפנה אליהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויצרף אותם לממשלתו החדשה במקומו של יאיר לפיד ומפלגתו.

גורמים בצוות המשא-ומתן של 'הליכוד ביתנו' הבהירו לאנשי 'יש עתיד' כי במידה ובשעות הקרובות לא ירדו מהתעקשותם לקבל את התיקים הנתונים במחלוקת ויאיר לפיד לא יוותר על דרישותיו המופרזות, הליכוד יחל במשא-ומתן קואליציוני עם המפלגות החרדיות באופן גלוי.

גורם במפלגת 'הליכוד' אומר ל"כיכר השבת" כי "מרגע לרגע נראה כשהמפלגות החרדיות בסופו של דבר ייכנסו לממשלה, אם כי בכל רגע נתון, לפיד יכול להבין את המסר ולרדת מעץ הדרישות עליו טיפס".

מנגד, גורמים בש"ס אומרים ל"כיכר השבת": "אנחנו מרגישים שקורה משהו שאנחנו עדיין לא יודעים מהו".

"אנחנו לא תולים תקוות", הם מבהירים, "ואנחנו עדיין נערכים לאופוזיציה אבל נשארים זמינים לקריאות מגורמים בליכוד".

בתגובה לאולטימטום של הליכוד ללפיד, כתב נפתלי בנט בדף הפייסבוק שלו: "פורסם כאילו הליכוד מציג אולטימטום לידידי יאיר לפיד. חבריי בליכוד: תשכחו מזה. ככה זה לא יילך".

"יש פערים. צריך להידבר ולהתפשר. כולנו. עד שתקום ממשלה. יש מדינה שצריך לדאוג לה", כתב בנט.

ב"יש עתיד" מסרו בתגובה לאולטימטום כי המשבר אינו רק על תיקים, אלא "זהו קרב על דמותה של החברה הישראלית. ההתעקשות של יש עתיד על תיק החינוך נובעת מהעובדה שהדרך לשנות את פניה של המדינה עוברת בעיקר דרך התיק הזה".

"הצגתה של יש עתיד כסחטנית היא עיוות האמת", טוענים במפלגה של לפיד, "יש עתיד הסכימה לרדת במספר התיקים המגיעים לה בכדי להקטין את מספר שרי הממשלה. יש עתיד ביקשה את אמון הבוחר כדי שהיא תילחם לא רק על גודל הממשלה ועל השוויון בנטל, אלא גם על החינוך ועל עתיד החברה הישראלית. בעניין זה יאיר לפיד לא יסטה מעקרונותיו והבטחותיו גם אם יאלץ לשבת באופוזיציה".

בתוך כך, רינה מצליח מדווחת ב'חדשות 2' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד לפנות בוקר עם יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט לפגישה חשאית, שהוגדרה כנקודת מפנה פורצת דרך במשא ומתן.

לפי הדיווח, הפגישה עשויה לסלול את מחדש את האפשרות להקמת ממשלה עם 'הבית היהודי' לצד המפלגות החרדיות.

במהלך הפגישה, כך לפי הדיווחים, ניסה בנט לתווך בין נתניהו ללפיד, אך ללא הצלחה.

יצויין כי בניגוד לימים האחרונים, שני בכירים בש"ס, אריה דרעי ואריאל אטיאס, שוהים מאז שעות הבוקר בבניין הכנסת, כאשר את רוב הזמן הם מעבירים במליאה כשפניהם טרודות, לצד שיחות טלפון לא מעטות בהן הם עסוקים והסתודדויות מאחורי המליאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר